زیپ نیوز اولیانوف: آمریکا با خروج از برجام امنیت خلیج‌فارس را خدشه‌دار کرد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری با یادآوری دومین سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از برجام گفت: می بینیم که این اقدام به وخامت اوضاع امنیتی خلیج فارس، توسعه برنامه هسته‌ای ایران فراتر از محدودیت‌های مورد توافق و همچنین، تلاش‌های ناامیدانه آمریکا برای احیاء جایگاه خود به عنوان یکی از مشارکت‌کنندگان توافق هسته‌ای، منجر شد.

اولیانوف پیشتر نیز در توئیتی گفته بود: آمریکا از هیچ‌گونه حق اخلاقی، سیاسی و قانونی برای توسل به مکانیسم ماشه برخوردار نیست و چنین استنباطی، ریشه در محاسبات غلط دارد.

گفتنی است آمریکا با طرح این ادعا که به موجب قطعنامه ۲۲۳۱، همچنان یکی از مشارکت کنندگان در برجام است، تهدید کرده چنانچه شورای امنیت، تحریم تسلیحاتی ایران را که در ماه میلادی اکتبر به پایان می‌رسد، تمدید نکند؛ از مکانیسم موسوم به ماشه که در برجام تعریف شده؛ برای بازگرداندن کلیه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران استفاده خواهد کرد.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۸، وزارت خارجه آمریکا حین خروج از برجام، در بیانیه‌ای مدعی شد که به «مشارکت در توافق جامع اقدام مشترک خاتمه می‌دهد» و اکنون مشخص نیست با چه استدلالی قرار است حرف خود را نقض کرده و به طور گزینشی، بی آنکه به تعهدات خود ذیل برجام پایبند باشد؛ از حقوق مندرج در آن سوءاستفاده کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.