زیپ نیوز اشتباه ترامپ در برابر ایران چه بود؟ - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، «جان بولتون» در گفتگو با بی بی سی، عدم اتخاذ سیاست تغییر حکومت در ایران را اشتباه دونالد ترامپ خواند و مدعی شد حکومت در ایران آسیب پذیر بوده و تنها راه تغییر آن از طریق مردم این کشور است.

بولتون مدعی شد: حکومت ایران آسیب پذیر است ولی تراژدی بزرگ این است که آمریکا و دیگر کشورها نتوانستند به مردم ایران کمک کنند که حکومت ساقط شود.

بولتون در این مصاحبه بار دیگر بر لزوم تغییر حکومت در ایران تاکید کرد و خروج از توافق هسته ای با ایران را سیاست درستی عنوان کرد.

به گفته  بولتون، سیاست خروج از برجام شکست نخورد ولی ناکافی بود.

 بولتون که در روزهای گذشته با انتشار مقاله ای در روزنامه وال استریت ژورنال از قصد دولت آمریکا برای کاربرد مکانیسم ماشه برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران انتقاد کرده، لغو تحریم های تسلیحاتی ایران در زمان معین را از ایرادهای برجام می داند.

به گفته او آمریکا از توافق هسته ای خارج شده و طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، تنها اعضای برجام می توانند از ابزار حل اختلاف در نظر گرفته شده در این توافق بهره ببرند و از سوی دیگر این کار تضعیف قدرت حق وتو و اشتباه است.

بولتون در پاسخ به وعده ترامپ برای توافق با ایران پس از پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: او این مساله را درک نمی کند. متاسفانه این عدم درک در رابطه با برنامه هسته ای کره شمالی هم وجود داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها