زیپ نیوز اتحادیه اروپا درباره هجدمین کمیسیون مشترک برجام بیانیه صادر کرد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، بعد از پایان دور دوم گفتگوهای کمیسیون مشترک برجام که امروز جمعه در وین برگزار شد، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در این گفتگوها ابعاد بازگشت احتمالی آمریکا به توافق هسته‌ای بررسی شد. نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (جمعه) به‌صورت حضوری ادامه پیدا کرد. کمیسیون مشترک، مسئولیت نظارت بر برجام را بر عهده دارد. این جلسه به ریاست “انریکه مو را”، معاون “جوزپ بورل” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد که در آن نمایندگان ایران، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه حضور داشتند.

اتحادیه اروپا با اشاره به بحث‌هایی که درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام صورت گرفت، توضیح داد: «سازوکارها جهت تضمین بازگشت به برجام و اجرای موثر آن نیز مورد بحث قرار گرفت. دو گروه کارشناسی رفع تحریم و اجرای مقدمات هسته‌ای نیز اقدامات خود را به اطلاع کمیسیون مشترک رساندند. با توجه به بیانیه مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو برجام در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰، اعضای [کمیسیون مشترک] بر اراده خود جهت تداوم تلاش‌های مشترک دیپلماتیک تاکید کردند.

اتحادیه اروپا همچنین افزود: «هماهنگ‌کننده [بورل] به تماس‌های جداگانه با تمام کشورهای عضو برجام و همچنین آمریکا ادامه خواهد داد. کمیسیون مشترک، گروه‌های کارشناسی را ملزم کرد تا اقدامات خود را ادامه داده و توافق کرد تا در هفته آینده مجدداََ در وین نشست برگزار کند».

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 299 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها