زیپ نیوز گروسی: با ایران به نتایج قابل قبولی رسیدیم - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شامگاه یکشنبه پس از سفر به تهران و دیدار و گفتگو با «علی اکبر صالحی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به مقر این آژانس در پایتخت اتریش بازگشت، در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه وین گفت: «پس از رایزنی‌ها و گفتگوهای بسیار فشرده با همتایان ایرانی به نتایج قابل قبولی دست یافتیم».

وی در ادامه افزود: «نظر به ضرب‌الاجل قریب‌الوقوعی که مجلس ایران تعیین کرده بود، ما آژانس (آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) بر این باور بودیم که گفتگو با همتایان ایرانی یک امر بسیار ضروری است تا بدین وسیله از بروز موقعیتی که در آن نسبت به فعالیت‌های مهم ایران بی اطلاع بمانیم، بپرهیزیم. این دلیل و هدف اصلی من از سفر به ایران بود».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه اظهارات خود گفت: «اساساً آنچه که ما در مورد آن توافق کردیم، به این شرح است: در وهله اول ما (آژانس و ایران) بار دیگر تأیید کردیم که ایران به اجرای موافقتنامه جامع پادمان بدون هیچ‌گونه محدودیت و همانند قبل ادامه دهد. در مرحله دوم، ما از منظر قانون و به ویژه بندهایی که این محدودیت‌ها را تعیین می‌کنند، به یک تفاهم فنی دوجانبه و موقت دست یافتیم که به موجب آن، آژانس به فعالیت‌های نظارت و راستی آزمایی ضروری خود برای یک دوره حداکثر سه ماهه ادامه خواهد داد».

رافائل گروسی همچنین گفت: «در پایان ما توافق کردیم که این تفاهم حاصله را تحت بازنگری پیوسته قرار دهیم تا چنانچه موردی باشد که بخواهیم تعلیق یا تمدید کنیم، این امر قابل انجام باشد».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه افزود: «آژانس امیدوار است که بتواند به این شرایط بسیار متزلزل، ثبات ببخشد و من فکر می‌کنم که این تفاهم فنی این کار را انجام می‌دهد».

گفتنی است، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه شنبه (سوم اسفندماه) برای دیدار با مقامات ایران و رایزنی درباره آخرین تحولات مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران به کشورمان سفر کرد.

وی صبح روز یکشنبه به منظور هماهنگی جهت اجرای همزمان «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» (مصوب مجلس شورای اسلامی) و فعالیت‌های پادمانی آژانس با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفتگو کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 168 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها