زیپ نیوز گروسی: ایران به سرعت در حال حرکت به سمت غنی‌سازی ۲۰ درصدی است - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با رویترز، اعلام کرد که ایران به سرعت در حال حرکت به سمت غنی سازی ۲۰ درصدی است.

وی در ادامه در خصوص فرایند غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در ایران گفت: زمانی که ابتدا درباره برنامه ایران برای غنی‌سازی ۲۰ درصدی مطلع شدم، آژانس نمی‌دانست که این واقعاً قصد و نیت فوری ایران است یا یک طرح است اما در روزهای بعد ایران این برنامه را توسعه داد. این فرایند (غنی سازی ۲۰ درصدی) شروع شد و ما باید می‌دیدیم که ایران روزانه چه مقدار اورانیوم ۲۰ درصدتولید می‌کند. به نظرم ایران می‌تواند ماهانه چند کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد تولید کند.

مدیر کل آژانس اتمی با پیش‌بینی اینکه ایران در تأسیسات فردو ماهانه حدود ۱۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد تولید می‌کند، اظهار داشت: هنوز به من اطلاعیه‌ای از سوی ایران درباره قصد آنها برای پایان دادن به دسترسی بازرسان آژانس ذیل پروتکل الحاقی در ماه فوریه داده نشده است.

وی در خصوص مصوبه مجلس ایران درباره فعالیت هسته‌ای صلح آمیز کشورمان نیز گفت: باید این موضوع را جدی بگیرم زیرا این مصوبه یک قانون است و به نظر می‌رسد دولت هم در اجرای آن مصمم باشد. این برای من نگران‌کننده است.

گروسی در ادامه افزود: فارغ از اینکه موضوعاتی مانند غنی‌سازی ۲۰ درصدی یا سانتریفیوژهای اضافه باید برطرف شوند، باور دارم می‌توانیم تا تاریخ بیست‌ویکم فوریه به نوعی توافق کمکی یا نقشه‌راه جهت اطمینان حاصل کردن از بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای دست یابیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 290 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها