زیپ نیوز گروسی:در تلاش برای رسیدن به توافق راستی‌آزمایی پادمانی هستیم - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تهران سفر کرده است؛ دقایقی پیش در پیامی توئیتری اعلام کرد: امروز صبح با «علی اکبر صالحی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار کردم. در حال کار برای رسیدن به توافقی درباب فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمان‌های آژانس در ایران هستیم.

پیشتر، گروسی در نشست خبری مشترک با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفته بود: ضمانت می‌دهیم نفوذی بر آژانس نیست ولی فشار هست. تا جایی که بتوانیم اجازه نمی‌دهیم این فشارها بر فعالیت ما تاثیر بگذارد.

این در حالی است که صالحی نیز در اظهاراتی که بعد از دیدار با گروسی داشت؛ گفت: صحبت امروز ما سازنده بود و قرار شد آژانس حرفه‌ای و مستقل کار خود را پیش ببرد و ما هم در چارچوب وظایف عمل کنیم.

وی همچنین افزود: فصل نوینی با این سفر آغاز شده است و همکاری‌های ما بیش از پیش خواهد شد.

به گزارش مهر، آژانس بین المللی انرژی اتمی در اقدامی سیاسی و با اتکا به اسناد ادعایی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که خارج از روند پادمانی آژانس است، خواستار بازدید از دو سایت هسته ای ایران شده که به ادعای آژانس، ایران در آن فعالیت مخفیانه داشته است. این در حالی است که بر اساس گزارش ادواری آژانس در خصوص تطابق با برجام، خود آژانس به دفعات پایبندی ایران به تعهدات هسته ای ذیل برجام را مورد تأکید قرار داده است. همچنین در خواست آژانس بر اساس این اسناد ادعایی در حالی است که پرونده «ابعاد احتمالی نظامی» برنامه هسته ای ایران موسوم به PMD با توافق هسته ای موسوم به برجام بسته شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 300 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها