زیپ نیوز پمپئو: در صورت تجارت با شرکت کشتیرانی ایران، تحریم خواهید شد! - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا چند شخص و نهاد چینی و استرالیائی را به بهانه ارتباط با ایران تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که ۵ شرکت کشتیرانی هنگ‌کنگی، یک شرکت استرالیائی و یک گروه سرمایه گذاری چینی را به بهانه همکاری با ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا همچنین ۳ فرد نیز به بهانه مشابهی در فهرست تحریمی این کشور قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا سایر کشورها و طرف‌ها را تهدید کرد که در صورت مراوده تجاری با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکتهای تابعه آن تحت تحریم قرار خواهند گرفت.

پمپئو در پیامی در توئیتر نوشت: «امروز ما اشخاص و شرکت‌های مستقر در سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ را به دلیل مراوداتشان با خطوط کشتیرانی ایران- که به خاطر فعالیتهای اشاعه‌ای تحریم شده‌اند- تحت تحریم قرار دادیم. هشدار ما روشن است: «چنانچه با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکتهای تابعه آن مراوده تجاری برقرار کنید، با خطر تحریم‌های آمریکا روبرو می شوید».

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 317 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.