زیپ نیوز واکنش گزارشگر ویژه سازمان ملل به ترور شهید «فخری زاده» - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در واکنش به ترور «محسن فخری زاده» در پیام هایی که در توئیتر منتشر کرده می نویسد: با کشته شدن محسن فخری‌زاده، دانشمند ارشد هسته‌ای ایران؛ بسیاری از سوالات همچنان درباره شرایط کشته شدن او وجود دارد. هنوز هیچ بازیگر دولتی یا غیر دولتی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است».

وی در ادامه نوشت: قتل هدفمند فرامرزی خارج از درگیری مسلحانه، نقض قانون بین‌المللی حقوق بشر است که محرومیت خودسرانه از زندگی را منع می‌کند و نقض منشور سازمان ملل است که استفاده از زور خارج از مرز در زمان صلح را منع می‌کند.

کالامارد افزود: طبق تعهدات بین‌المللی حقوق بشر درباره رفتار یک کشور خارج از مرزهایش که مورد تایید دیوان بین‌المللی دادگستری، کمیته حقوق بشر، کمیسیون بین‌المللی آمریکایی حقوق بشر و دادگاه حقوق بشر اروپا قرار گرفته، کشورهایی که در اقدامات تجاوزکارانه که منجر به محرومیت از زندگی می‌شود، مشارکت دارند، به دلیل این ارتکاب این اقدام، تعهدات پیمانی خود را نقض کرده‌اند.

وی در پایان می نویسد: کشورهایی که نمی‌توانند با اتخاذ تدابیر منطقی مناقشات بین المللی خود را از طریق مسالمت‌آمیز حل کنند، در پایبندی به تعهد مثبتشان برای تضمین حق حیات هم ناتوانند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 200 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها