زیپ نیوز واکنش غرب به مجازات «زم»/ روایت یک سویه از اعدام جاسوس - زیپ نیوز

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: «روح الله زم» مدیر شبکه آمدنیوز که از سال ۹۶ تحت پیگیری و رصد بود، نهایتاً ۲۲ مهر ۹۸ بازداشت و پس از ۱۴ ماه و برگزاری چندین جلسه بازجویی و محاکمه صبح شنبه اعدام شد اما در پی آن اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای مجازات وی را محکوم کرد.

در این بیانیه سعی شده تا با «بی‌رحمانه و غیرانسانی» خواندن مجازات اعدام، ذهن خواننده بر روی موضوعی دیگر متمرکز شده و اصل جریان یعنی فعالیت زم به نفع کشورهای غربی از جمله سرویس اطلاعاتی فرانسه به حاشیه رفته و به فراموشی سپرده شود.

در شرایطی که کشورهای غربی باید پاسخگوی اقدامات خود در اجیر کردن چنین مهره هایی برای برهم زدن جو روانی و امنیت موجود در ایران باشند سعی کرده اند تا با مظلوم نمایی در خصوص روح الله زم از یک سو و بزرگنمایی اقدامات ایران در برخورد با جرایم امنیتی از سوی دیگر، چهره ای خشن و غیر دموکراتیک از تهران ارائه کنند تا با فریب افکار عمومی در مورد حقیقت ماجرا، اهرمی جدید برای فشار بر جمهوری اسلامی بیابند.

اتحادیه اروپا در این بیانیه از ایران خواسته است که از هرگونه اعدام در آینده خودداری کند و یک سیاست منسجم را درباره لغو مجازات اعدام دنبال کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها