زیپ نیوز واشنگتن:خواهان کمک به ایران هستیم! - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «مورگان اورتاگس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی درباره حملاتی که اخیراً به پایگاه‌های آمریکایی و نیروهای ائتلاف در عراق شده است، به نقل از دونالد ترامپ گفت که درگیر بودن ما با کرونا هرگز سبب نمی‌شود که اوضاع منطقه را نادیده بگیریم.

به ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این کشور مراقب رفتارهای ایران در عراق است و از نیروهای خود غافل نخواهد شد، چون سلامت سربازان آمریکایی در عراق برای رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا مهم است.

در ادامه اورتاگس مدعی شد: ترامپ هشدار داده است که شبه نظامیان وابسته به ایران مسئول هستند. ایران نمی‌تواند بگوید که ما اینکار را انجام نداده ایم و شبه نظامیان دست به این حملات زده‌اند، اما ما ایران را مسئول می‌دانیم و بهتر است که نظام ایران رفتار عادی در پیش بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد: واشنگتن هنوز هم به پیشنهاد سابقش درباره کمک به ایران پابرجاست و ما بر سر پیشنهاد خود برای کمک به ملت ایران و کمک بلاعوض در مقابله با کرونا هستیم. ما می‌دانیم که ۱۷ مسئول ایران حداقل بر اثر کرونا فوت کرده‌اند و این ثابت می‌کند که نظام ایران توان مقابله با کرونا را ندارد.

در حالی که همزمان با شیوع کرونا، تحریم‌های یکجانبه و فشارحداکثری آمریکا علیه ایران ادامه دارد، اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که دولت این کشور خواهان کمک به ملت ایران است و برنامه دیگری ندارد.

در واکنش به درخواست‌های متعدد جهانی برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران همزمان با بحران شیوع کرونا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که ایران به خوبی می‌داند تحریم‌های آمریکا مانع کمک‌های انسانی و تجهیزات پزشکی نمی‌شود وبه طور مثال اسناد نشان می‌دهد که ایران تجهیزاتی از ژانویه وارد کرده است و از این رو آمریکا کمک‌های انسانی و پزشکی را مستثنی کرده است و آنرا تحت تحریم‌ها قرار نداده است و بنابراین نظام ایران باید این بحران را به شکل خوب به جای سرزنش کردن آمریکا اداره کند.

این ادعاهای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در شرایطی مطرح شده که همزمان فشارهای جهانی علیه آمریکا برای لغو تحریم‌های یکجانبه ایران افزایش یافته، ولی مقامات واشنگتن بدون توجه به تبعات انسانی این تحریم‌ها از تداوم سیاست فشارحداکثری و تحریم‌ها خبر داده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 279 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.