زیپ نیوز نشست مقام وزارت خارجه کره جنوبی با سفیر ایران درباره نفتکش توقیفی - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، «کیم کیونگ سوک» مدیرکل امور غرب آسیا و آفریقای وزارت خارجه کره جنوبی، در نشستی که با «سعید بادامچی شبستری» سفیر ایران در سئول داشت؛ با ابراز تاسف از بابت توقیف نفتکش کره‌ای؛ خواستار تسریع روند آزادی کشتی و خدمه آن شد.

بادامچی حین ورود به وزارت خارجه کره جنوبی، خطاب به خبرنگاران گفت: از بابت امنیت و سلامت خدمه کشتی، جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

این نشست در حالی برگزار شد که پیشتر، «کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی، از تداوم تلاش‌های دیپلماتیک برای تضمین آزادی نفتکشی خبر داد که روز یکشنبه از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های زیست‌محیطی، در تنگه هزمز توقیف شد.

وی گفته بود: پیگیری اولیه این موضوع از روز دوشنبه آغاز شده حال آنکه وزارت خارجه کره جنوبی هم در تهران و هم در سئول مشغول صحبت با دیپلمات‌ها برای حل این مسئله است.

شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل  ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی است و در حال حاضر در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفته تا پرونده آن برای طی مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی ایران شود.

به گفته سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، این کشور هم مانند سایرین نسبت به تخلفات مشابه و به ویژه آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد لذا در چارچوب قوانین با موضوع برخورد کرده است.

وی همچنین گفت: این اتفاق مورد استثنایی نبوده و در موارد مشابه قبلی در ایران و آبهای سایر کشورها رخ داده و امری عادی بوده و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 267 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها