زیپ نیوز نشست فوق‌العاده ناتو برای بررسی تنش های میان ایران و آمریکا - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، یک سخنگوی ناتو با اعلام برگزاری نشست ویژه ناتو اعلام کرد که این نشست فوق‌العاده به دعوت دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و برای بررسی اوضاع خاورمیانه پس از کشته شدن یک مقام بلند پایه نظامی ایران در جریان حمله پهپادی آمریکا برگزار می‌شود.

گفته می‌شود که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پس از مشورت و رایزنی با کشورهای عضو، خواستار برپایی این نشست فوق‌العاده شده است.

نشست فوق‌العاده روز دوشنبه در حالی برگزار می‌شود که در پی تصویب قطعنامه‌ای در پارلمان عراق، نمایندگان این کشور خواستار خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از کشورشان شده‌اند.

نیروهای ناتو تحت فرماندهی نظامیان آمریکایی روز شنبه یک روز پس از شهادت قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در بغداد تصمیم گرفتند که مأموریت آموزشی خود در عراق را به حال تعلیق درآورند.

نیروهای ائتلاف نیز تاکید کرده‌اند که در پی بحران ایجاد شده در عراق که پس از بمباران پایگاه‌های نیروهای حشد شعبی و حمله معترضان عراقی به سفارت آمریکا در این کشور تشدید شده، کلیه فعالیت‌های معمول را به حالت تعلیق در می‌آورند و تمام توان خود را صرف حفاظت از نیروهای این ائتلاف خواهند کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 251 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها