زیپ نیوز نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز دوشنبه در شهر وین آغاز شده و تا روز ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) ادامه خواهد داشت.

محور اصلی گفتگوهای شورای حکام، بررسی جدیدترین گزارش مدیر کل آژانس درباره فعالیت هسته‌ای ایران و اجرای تعهدات برجام است.

در همین رابطه میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری، زمان برگزاری نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ساعت ۱۰ صبح دوشنبه (۱۵ ژوئن / ۲۶ خرداد) اعلام کرد.

به گفته وی، در دستور کار این نشست موضوعات متعددی قرار گرفته است حال آنکه انتظار می‌رود موضوع ایران در مرکز توجه باشد.

اولیانوف پیشتر گفته بود این نشست به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

پیشتر نیز «لورنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال، از وجود آشفتگی کامل در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داده و گفته بود: متوجه شده‌ام که آمریکا می‌خواهد طی این نشست، قطعنامه‌ای را برای «محکومیت عدم همکاری ایران با آژانس» ارائه دهد.

خبرنگار وال استریت ژورنال در عین حال افزوده است که این اقدام احتمالی آمریکا از حمایت برخی از اعضای مهم شورای حکام مانند روسیه و چین برخوردار نخواهد بود و درباره مواضع اروپایی‌ها نیز جزئیاتی هنوز مشخص نشده است.

از سوی دیگر سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در مورد نشست روز جاری شورای حکام و تلاش آمریکا برای صدور قطعنامه علیه ایران، گفت: امیدواریم اینگونه نشود. این ادعاها بر اساس اطلاعات جاسوسی اسرائیل بوده است که بر اسناد قدیم استوار شده است.

موسوی با تاکید بر اینکه اسناد آژانس باید متقن باشد، تاکید کرد: ما این اقدام آژانس را قابل قبول نمی‌دانیم و این موضوع را اعلام کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: همکاری ما با آژانس به رغم کاهش محدودیت ادامه داشته و اگر آژانس این رویه را ادامه دهد، همکاری ما دستخوش تغییر خواهد شد. آژانس نباید زیر فشار آمریکا و رژیم اسرائیل تصمیم غیرسازنده‌ای بگیرد؛ آنها حدس خواهند زد که اگر تصمیم اشتباهی بگیرند، جمهوری اسلامی ایران تصمیم قاطعی خواهد گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 282 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها