زیپ نیوز فرمانده نیروی فضایی آمریکا ماهواره نور را «دوربینی معلق» خواند! - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ژنرال «جِی ریموند» روز شنبه در یک پیام توئیتری مدعی شد که ماهواره اخیراً پرتاب شده ایران با نام «نور -۱» یک «دوربین معلق در فضا» است که «بعید است» داده‌های اطلاعاتی مفیدی را گردآوری کند.

پیام توئیتری این مقام نظامی آمریکا در واقع واکنشی است به پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران به فضا که چهارشنبه گذشته (سوم اردیبهشت ۹۹) با موفقیت توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

در عین حال، این توئیت جی ریموند استهزا کاربران فضای مجازی را به همراه داشت که این مقام آمریکایی را با هشتگ spaceishard# به باد تمسخر گرفتند.

برخی کاربران این اظهارنظر ریموند را نشانه‌ای از تلاش مقامات آمریکا برای «انکار» این واقعیت دانستند که کشورهای غیر غربی نیز قادر به کسب دستاوردهایی در برنامه‌های فضایی خود هستند. علاوه بر او، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز در نهایت درماندگی کوشید تا پرتاب این ماهواره ایران را کم اهمیت جلوه دهد.

گفتنی است که ایران چهارشنبه گذشته نخستین ماهواره نظامی خود موسوم به «نور -۱» را پرتاب کرد. این ماهواره به طور موفقیت‌آمیز در مداری با فاصله ۴۲۵ کیلومتر از سطح زمین قرار گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 275 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها