زیپ نیوز شورای حکام آژانس اتمی نشست حضوری درباره ایران را خواستار شد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز گزارش داد که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی مخالفت‌ها با قطعنامه این شورا در خصوص ایران خواستار برگزاری نشست حضوری در این خصوص شده است.

خبرگزاری رویترز با اعلام این مطلب به نقل از دیپلمات‌های حاضر در نشست مجازی شورای حکام، افزود که مخالفت ها به رهبری چین با قطعنامه مذکور شورا را وادار به دعوت برای برگزاری نشست حضوری کرد.

این در حالی است که نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، آمریکا را عامل تشدید تنش‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایران توصیف کرد.

«وانگ گان» نماینده دائم چین در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین اظهار داشت: آمریکا عامل تشدید تنش‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایران است.

وی با سخنرانی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان این مطلب افزود: ریشه اصلی این وضعیت در رویه‌های یکجانبه و قلدرمآبانه آمریکا است و گواه آن خروج یکجانبه‌اش از برجام و در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری علیه ایران است.

وانگ گان گفت: در چنین شرایطی، چین نگرانی عمیق خود را از اصرار آژانس اتمی برای قضاوت شتابزده در خصوص عدم اعطای دسترسی از سوی ایران و انتشار گزارش خود متعاقب آن، قبل از برگزاری جلسه فعلی ابراز می‌دارد.

نماینده دائم چین در سازمان‌های بین المللی خاطرنشان کرد: ایران از زمان اجرایی شدن برجام در سال ۲۰۱۶ همواره همکاری بالایی با آژانس اتمی برای اجرای نظارت‌ها و راستی‌آزمایی‌ها داشته و کشوری است که میزبان بیشترین بازرسی‌های آژانس بوده است.

وی افزود: مدیرکل آژانس ۲ بار برای گفتگوهای سیاسی به ایران سفر کرده است. ایران هم بارها آمادگی خود را برای ادامه مذاکرات و همکاری با آژانس جهت اجرای تعهدات خود ذیل توافق جامع پادمانی و پروتکل الحاقی ابراز داشته است. ضمن آنکه ایران از آژانس برای انجام رایزنی‌ها و بازبینی‌های بیشتر دعوت به عمل آورده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 315 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها