زیپ نیوز سناتورهای آمریکا خواستار بستن حساب مقامات ایران در توئیتر شدند - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، سناتورهای جمهوری‌خواه مجلس سنا شامگاه پنج شنبه با ارسال نامه‌ای که با ابتکار «تد کروز» سناتور ایران ستیز آمریکا و خطاب به مدیرعامل شرکت توئیتر تهیه شده بود، از مدیریت این شبکه اجتماعی خواستند که به بهانه تحریم‌های ایران، تمام حساب‌های کاربری سران و مقامات جمهوری اسلامی ایران را مسدود کند.

جمهوری‌خواهان با ادعای اینکه توئیتر تحریم های آمریکا علیه ایران را زیرپا گذارده، در تلاشند که برای اجرای این درخواست خود اهرم فشاری بیابند.

در نامه سناتورهای آمریکا به مدیریت توئیتر آمده است: «با وجود آنکه متمم اول [قانون اساسی آمریکا]، از حق آزادی بیان آمریکایی‌ها حمایت می‌کند – و توئیتر هم نباید سخنرانی سیاسی آمریکایی‌ها را سانسور کند – [اما ایرانی‌ها] تحت لوای حقوق ایالات متحده نبوده و در نتیجه از چنین حقی برخوردار نیستند».

به نوشته آکسیوس، نگارندگان این نامه مدعی هستند که ارائه هرگونه کالا یا خدمات به مسئولان و مقامات ایرانی، به ویژه در حوزه شبکه های اجتماعی، برای شرکتهای آمریکایی ممنوع است و از اینرو خدمات توئیتر به این گروه از ایرانیان باید قطع شود.

گفتنی است که شرکت توئیتر هنوز در خصوص این نامه اظهارنظری نکرده است.

پیشتر هم «برایان هوک» فرستاده ویژه کاخ سفید در امور ایران و رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا، از شرکت‌های گرداننده شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی خواست حساب‌های کاربری مسئولان و مقامات ایرانی را مسدود کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 294 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 4 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.