زیپ نیوز رهبران افراطی اسپانیا حقوق خود را از گروهک منافقین دریافت می‌کنند - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ال پائیس، «شورای ملی مقاومت ایران» (شاخه سیاسی گروهک منافقین) در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ به مدت چندین ماه حقوق ماهیانه دو تن از رهبران «ووکس» حزب راست افراطی اسپانیا و برخی دیگر از هزینه‌های آن از جمله کامپیوترها و وسایل دفتری این حزب را پرداخته است.

این دو تن به نام‌های «سانتیاگو آباسکال» و «ایوان اسپینوسا د لوس مونتروس» اکنون اعضای حزب «ووکس» در پارلمان اسپانیا هستند.

روزنامه ال پائیس بدون فاش کردن منابع خود می‌نویسد این دو نفر در مجموع ۶۵ هزار یورو از «شورای ملی مقاومت ایران» دریافت کرده‌اند.

حزب «ووکس» در انتخابات اخیر اسپانیا آرا زیادی به دست آورد و اکنون با ۵۲ کرسی حزب سیاسی سوم در پارلمان است.

به نوشته ال پائیس، این حزب در سال ۲۰۱۳ با یک میلیون یورویی که «شورای ملی مقاومت ایران» پرداخته بود، تأسیس شد. در روز ۱۷ دسامبر ۲۰۱۳ که این حزب به عنوان یک حزب جدید در وزارت کشور اسپانیا ثبت شد و اولین پرداخت از «شورای ملی مقاومت ایران» به ارزش یک میلیون و ۱۵۶ هزار یورو را به صورت حواله بانکی دریافت کرد.

پرداخت حقوق ماهانه دو تن از رهبران این حزب نیز از یک ماه بعد شروع شد و تا اکتبر ۲۰۱۴ ادامه یافت.

روزنامه ال پائیس به نقل از دو مقام سابق بوکس می‌نویسد که یکی دیگر از رهبران این حزب به نام خاویر اورتگا اسمیت در همان زمان حاضر نشد از این منبع حقوق دریافت کند.

این اسناد نشان می‌دهند که حزب راست افراطی بوکس بین دسامبر ۲۰۱۳ تا آوریل ۲۰۱۴ در مجموع حدود ۹۷۲ هزار یورو از «شورای ملی مقاومت» دریافت کرده و هزینه کارزار انتخاباتی حزب در انتخابات اروپایی سال ۲۰۱۴ و اجاره اولین دفتر مرکزی این حزب در شهر مادرید از این پول تأمین شده است.

رهبران حزب ووکس کاملاً می‌دانستند که این مبالغ از سوی «شورای ملی مقاومت ایران» ارسال شده است.

روزنامه ال پائیس می‌افزاید اولین بار که موضوع کمک مالی اپوزیسیون ایرانی به بوکس فاش شد، الخو ویدال کوادراس دبیرکل سابق بوکس و عضو سابق پارلمان اروپا (بین ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴) به این روزنامه گفت: «آباسکال، رهبر فعلی حزب، از همه چیز خبر داشت. من مناسبات خود با شورای ملی مقاومت ایران را برای او تشریح کردم و به او گفتم که آنها به ما کمک مالی خواهند داد. او خیلی خوشحال بود و هیچ مخالفتی نکرد».

ویدال کوادراس که سابقا از چهره‌های حزب محافظه کار «مردم» اسپانیا بود در دوران نمایندگی در پارلمان اروپا با «شورای ملی مقاومت ایران» مناسبات بسیار نزدیکی داشت و یکی از حامیان مهم این گروه بود. او که چند سالی نیز نایب رئیس این نهاد بود در انتخابات پارلمانی اروپا در سال ۲۰۱۴ کرسی خود را از دست داد و سال بعد به دلیل اختلاف نظر با سانتیاگو آباسکال از رهبری حزب ووکس کناره‌گیری کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 282 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 19 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها