زیپ نیوز دیده بان حقوق بشر خواستار تسهیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، دیده بان حقوق بشر در وبگاه خود با انتشار گزارشی اعلام کرده است که تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه ایران تاثیرات منفی گسترده‌ای را بر توانایی دولت این کشور در جهت واکنش مناسب در برابر شیوع ویروس کرونا برجای گذاشته است.

دیده بان حقوق بشر در این گزارش همچنین اعلام کرده که آمریکا باید اقدمات فوری برای تسهیل تحریم‌های ایران و گسترش مجوز معافیت‌ها برای اطمینان خاطر از دسترسی ایران به منابع بشردوستانه ضروری در خلال شیوع و همه گیری ویروس کرونا فراهم کند.

«کنت روث»، مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر نیز در این ارتباط گفته است: این بسیار بد و سنگدلانه است که دولت ترامپ با محروم کردن ایرانی‌ها از دسترسی به تجهیزات پزشکی مورد نیاز، موجب تشدید مشکلات آنها می‌شود.

در این گزارش همچنین به نقل از یکی پزشکان مطلع اعلام شده که دسترسی به تجهیزات پزشکی مورد نیاز تحت تحریم بسیار سخت و دشوار است.

سازمان دیده بان حقوق بشر همچنین اعلام کرده که تحقیقات این سازمان نشان می‌دهد که با وجود صدور برخی معافیت‌ها از سوی آمریکا، اما همچنان نگرانی از تحریم‌ها و مجازات‌های آمریکا باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی و آمریکایی از تعامل با ایران پرهیز کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 275 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.