زیپ نیوز در آستانه نشست جدید برجام، تل آویو نگران موضع آمریکاست - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، در آستانه نشست جدید کمیسیون مشترک برجام، مقامات اسرائیل نگران هستند مبادا ایالات متحده بدون تأکید بر «جامع‌تر» کردن توافق هسته‌ای با ایران، در حال آماده شدن برای شروع مجدد مذاکرات برجام باشد.

آنچه باعث این نگرانی شده، مصاحبه‌ای است که رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، روز جمعه با شبکه خبری «پی‌بی‌اس» آمریکا انجام داد.

مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی که نام آن‌ها در این گزارش ذکر نشده است، به جروزالیم‌پست گفته‌اند که رابرت مالی در این مصاحبه «اصراری بر طولانی‌تر کردن مهلتی که برای رفع محدودیت‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران در برجام آمده» نکرده است.

یک مقام ارشد اسرائیلی به این روزنامه گفت: اگر این سیاست آمریکا باشد، ما نگران هستیم.

یکی از منابع به جروزالیم‌پست گفته که این مصاحبه در میان ارشدترین مقامات اسرائیلی مایه ناراحتی شده است، زیرا پیش از این، دولت بایدن در مورد یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر با ایران صحبت می‌کرد.

این منبع افزوده که «رابرت مالی در هیچ‌کجای مصاحبه نمی‌گوید که هدف، جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای است. او در هیچ‌کجای مصاحبه درباره اهمیت مشورت با متحدان آمریکایی در منطقه صحبت نکرده است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در اظهارات روزهای اخیر خود با تاکید بر دشوار بودن مسیر پیش‌رو، از آمادگی کشورش برای لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام سخن گفته است.

قرار است امروز سه شنبه در شهر وین، نوزدهیمن کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و کشورهای باقی مانده در این توافق برگزار شود.

آمریکا نیز قرار است نماینده خود را به وین اعزام کند اما بعید است که این نماینده در نشست کمیسیون مشترک برجام حضور داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 253 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها