زیپ نیوز حمله به نطنز سرعت فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تشدید خواهد کرد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» امروز سه شنبه با انتشار مقاله‌ای از «نیکلاس میلر» استاد دانشگاه «دارتموث» آمریکا به این مهم اذعان کرد که حمله اخیر به تأسیسات هسته‌ای نطنز درایران، تأثیری بر سرعت پیشرفت فعالیت‌های هسته‌ای تهران نداشته و آن را متوقف نیز نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، «نیکلاس میلر» همچنین اذعان کرد که بر اساس شواهد تاریخی، این حمله به تأسیسات هسته‌ای احتمالاً موجب تحریک بیشتر ایران در سرعت بخشیدن به فعالیت‌های هسته‌ای خود شده و روند این فعالیت‌ها را کُند نخواهد کرد.

استاد دانشگاه «دارتموث» آمریکا همچنین با انتقاد از این حمله نسبت به تأثیرگذاری آن بر مذاکرات جاری میان ایران و طرف‌های برجام ابراز نگرانی کرده و نوشت: تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای ایجاد خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران به بیش از یک دهه قبل بازمی‌گردد. بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰، کِرم رایانه‌ای «استاکس نت» فعالیت حدود یک هزار سانتریفیوژ ایران در نظنز را با اختلال مواجه کرد. با این حال، این تنها بخش کوچکی از سانتریفیوژهای ایران را تشکیل می‌داد که البته تعدادشان به سرعت به همان تعداد اولیه بازگشت و بعد از حمله نیز افزایش یافت. میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران نیز به همین صورت افزایش یافت.

وی همچنین در ادامه این مقاله، با اشاره به تمایل هر دو طرف مذاکرات وین یعنی ایران و ایالات متحده به کاهش تنش‌های موجود، گفت ممکن است هر دو طرف از این پس نیاز بیشتری برای بازگشت سریع‌تر به برجام احساس کرده و گام‌های هسته‌ای آتی ایران (غنی سازی ۶۰ درصدی) فشاری مضاعف بر دولت «بایدن» برای افزایش شانس دستیابی به نتیجه ملموس در مذاکرات باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 252 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها