زیپ نیوز جهان بعد از شهادت سردار سلیمانی دستخوش تغییر و تحول شد - زیپ نیوز

«کارلوس سانتا ماریا» تحلیلگر کلمبیایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سه عامل در ادامه حیات انقلاب‌ها همواره دخیل بوده است که در مورد انقلاب اسلامی ایران نیز صدق می‌کند. عامل نخست احساس وطن پرستی است. ملت ایران همیشه از خاک، دین و ناموس خود با حس وطن پرستی خاصی دفاع کرده‌اند. اگر چنین حسی در میان یک ملت نباشد، آنها همه چیز خود را خواهند باخت. این مسئله در مورد کوبا نیز صادق است. مردم کوبا به کسی اجازه تعرض به خاکشان را نمی‌دهند. اگر این عامل وطن پرستی دخیل نباشد، تمامی انقلاب‌ها نابود خواهند شد.

وی ادامه داد: عامل بعدی یک تاکتیک بسیار جالب است که «مقاومت فعال» نامیده می‌شود. این تاکتیک به شکل تقویت قدرت‌های اجرایی، قانونگذاری، قضایی و حتی نظامی انقلاب عمل می‌کند. مورد آخر یعنی تقویت نظامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که اگر این فاکتور نباشد، امپریالیسم و قدرت‌های فاسد جهان ملت‌ها را نابود خواهند کرد. برای مثال در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران این قدرت‌ها نتوانستند کاری از پیش ببرند. اگر کشوری از لحاظ نظامی قدرتمند باشد، هرگز کسی اجازه تجاوز به خاک آن را به خود نخواهد داد. عامل سومی که بسیار حائز اهمیت است، احساس عزت و شرافت است. ملت ایران از آنجا که احساس شرافت می‌کند و ملتی ضد امپریالیست است و از سوی دیگر به دنبال رفاه اجتماعی خود است، از این رو در مسیر انقلاب خود ثابت قدم مانده است.

این کارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما افزود: در شرایطی که این سه فاکتور در انقلابی وجود داشته باشد، آن انقلاب کارایی خود را از دست نخواهد داد و پابرجا خواهد ماند. در نهاد ملت ایران نوعی آگاهی و معرفت همراه با آینده نگری وجود دارد. همواره تلاش‌هایی برای نابودی انقلاب اسلامی انجام می‌شود ولی از آنجا که ملت ایران ملتی آگاه، هوشیار و آینده نگر است، هیچکدام از این تلاش‌ها تاکنون ثمره‌ای نداشته است.

سانتا ماریا با اشاره به اینکه آمریکا همواره سعی کرده است، ملت ایران را دچار یاس و ناامیدی کرده و به ورطه شکست بکشاند، گفت: هیج چیز در این میدان به نفع امریکا نبوده است. امریکا همیشه سعی کرده به شکل غیر قانونی از مردم ایران انتقام بگیرد. واشنگتن می‌خواهد که این انقلاب سرنگون شود. این در شرایطی است که همه چیز برعکس پیش می‌رود. امریکا امروز فهمیده است که این خود اوست که رو به زوال است و انقلاب اسلامی ایران روز به روز بیش از پیش پیشرفت می‌کند.

وی با بیان اینکه تاثیر انقلاب اسلامی به طرز شگفت انگیزی مثبت بوده است، گفت: کوبا و به طور کلی امریکای لاتین به خوبی می‌دانند که ایران یک الگو است. یمنی‌ها نیز ایران را الگویی برای خود می‌دانند. می‌بینیم که آنها چگونه عربستان را با این همه قدرت و توان تکنولوژیکی و نظامی زمین گیر کرده‌اند. در برابر شهادت سردار قهرمان قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس معاون نیروهای مردمی عراق ما شاهد بودیم که ملت ایران چه آگاهی و بیداری از خود نشان دادند. این مردم به امریکا پیام دادند: «ما فقط یک سیلی به شما زدیم، منتظر پیامدهای بعدی اقدام خود باشید! شما هرگز نخواهید توانست دوباره دست به چنین جنایت‌هایی بزنید!» این حرف تنها از دهان ملتی بیرون می‌آید که نگاهی هوشمندانه نسبت به جهان دارد.

این کارشناس سیاسی بین المللی تاکید کرد: می‌خواهم روی یک تئوری تاکید کنم و آن اینکه نه تنها ایران بلکه جهان بعد از شهادت سردار سلیمانی دستخوش تغییر و تحول شد. در این جریان در حقیقت تروریسم امریکایی شکست خورد. دنیا از این روز به بعد تغییر کرد و امریکا دانست تنها فرمولی که بتواند با آن ملتی را نابود کند فقط سلاح است، چون دیگر عوامل برای دستیابی امریکا به اهدافش کارساز نبوده است. کشورهایی چون کره شمالی هستند که می‌گویند: «اگر نوک انگشت امریکا به ما بخورد ما مشت محکمی به آنها خواهیم زد.» امروز دنیا تغییر کرده است و هرکس قدرتی برای پاسخگویی داشته باشد، می‌تواند در برابر امپریالیسم امریکایی جبهه بگیرد و آزادانه از خود دفاع کند، امریکایی که روز به روز بیشتر غرق می‌شود، چون جبهه مقاومت به خوبی دریافته است که در دنیای کنونی چه چیزی در حال وقوع است.

این کارشناس اسپانیایی زبان در خصوص چشم انداز گام دوم انقلاب گفت: از نقطه نظر جغرافیای قدرت، دو موضوع بسیار مهم در شرایط کنونی وجود دارد که می‌بایست بدان توجه کرد: اول در زمینه انسانی که ایران موفق شده است روابط خوب و موثری را با بسیاری از کشورهای دنیا برقرار کند. این مسئله یک نیروی منحصر به فرد به ایران داده است. در وهله بعد این کشور در زمینه علوم مختلف به پیشرفت‌های بسیاری دست یافته است و این مسئله باعث شده است با اعتماد به نفس بیشتری در عرصه بین المللی گام بردارد. ایران و سایر کشورهای مستقل و آزاد که از امریکا زخم خورده‌اند، کشورهایی چون روسیه، ونزوئلا، چین و غیره … باید از خود دفاع کنند. حال زمان حمله فرا رسیده است. از طریق رسانه‌ها، همچنین از طریق روابط بین الملل می‌بایست امریکا را تحت فشار قرار دهند. اکنون دوره جدیدی فرا رسیده است. دیگر مقاومت کافی نیست، باید به سمت جلو پیش رفت. این یک مقاومت فعال است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 20 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها