زیپ نیوز تهران-سئول درباره ایجاد کارگروه کمک‌های بشردوستانه توافق کردند - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی مدعی توافق سئول-تهران مبنی بر ایجاد کار گروه مشترک با هدف تسهیل تجارت بشردوستانه شد.

به ادعای این خبرگزاری، تشکیل این کارگروه به عنوان بخشی از تلاش‌ها در راستای حفظ شراکت دوجانبه در چارچوب معافیت‌های تحریمی تلقی می‌شود و هدف از آن بحث و تبادل نظر مستمر پیرامون برآورده کردن نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی ایران بر مبنای قدرت پاسخگویی صادرکنندگان کره‌ای است.

یونهاپ همچنین مدعی شد که نخستین جلسه این کارگروه مشترک اوایل ماه میلادی آتی (سپتامبر) تشکیل خواهد شد.

به ادعای خبرگزاری کره جنوبی، تسهیل تجارت بشردوستانه، راهگشای حل اختلافات دو کشور در باب دارایی‌های بلوکه شده ایران به ارزش ۷ میلیارد دلار نزد بانک‌های کره جنوبی است که سئول به بهانه تحریم‌های آمریکا، در پرداخت آنها کارشکنی می‌کند.

پیشتر، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به بهانه‌جویی‌های سئول گفته بود: تحریم آمریکا بی اساس و یک جانبه است و هیچ کشوری نباید به آن تن دهد؛ هیچ کشوری حق ندارد به خاطر دولت ثالث حق ایران را نادیده بگیرد.

وزارت خارجه ایران همچنین با صدور بیانیه‌ای؛ تاکید کرده بود طرح دعوی علیه بانک‌های متخلف کره‌ای در محاکم صالحه از سوی نهادهای ذیربط در دست پیگیری است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 287 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.