زیپ نیوز ترامپ باز هم درباره توافق با ایران توهم زد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در کنفرانس خبری خود گفت: اگر در انتخابات ماه نوامبر پیروز شویم ایران خیلی زود با ما توافق می‌کند.

وی در توضیح این گفته خود افزود: اگر ما پیروز انتخابات شویم، ایران سر میز مذاکره آمده و خیلی زود با ما توافقی را امضا می‌کند. من می گویم ظرف یک هفته این توافق انجام می‌شود اما بگذارید برای خودمان یک ماه زمان در نظر بگیریم.

رئیس جمهور آمریکا، که نیاز زیادی به یک موفقیت در کارنامه سیاست خارجی خود دارد تا در انتخابات پیش رو در خصوص آن مانور رسانه‌ای گسترده‌ای را انجام دهد چند روزی است که مجدداً به سراغ ایران آمده و به صورت مرتب درباره رسیدن به توافق با تهران در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر صحبت می‌کند.

نکته جالب در این رابطه آن است که ترامپ در هر نوبت یک زمان را برای انجام توافق اعلام می‌کند بطوری که یک بار صحبت از توافق در چهار هفته و بار دیگر توافق تنها در یک هفته و بار دیگر توافق تنها در سه هفته را به میان می‌آورد.

برای مثال در تاریخ ۱۹ مرداد رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خصوصی حامیان خود در شهر «لانگ برنچ» ایالت نیوجرسی اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، ظرف چهار هفته به توافقی با ایران دست می‌یابد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه ۳۱ مرداد نیز در سخنانی در شورای نشست سیاست ملی ۲۰۲۰ بار دیگر به تکرار ادعای پیشین خود درباره توافق با ایران پرداخت و ادعا کرد: ایران پس از پیروزی من در انتخابات، طی یک هفته تا یک ماه با آمریکا توافقی منعقد خواهد کرد.

ترامپ سپس در تاریخ سوم شهریور ماه در گفتگو با فاکس نیوز گفته بود که ظرف سه هفته با ایران به توافق می‌رسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 295 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها