زیپ نیوز ترامپ: اعتراضی به ارسال کالای پزشکی به ایران ندارم! - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فایننشال تایمز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در یکی از تازه‌ترین ادعاهای خود گفته مانعی برای ارسال کالاهای پزشکی به ایران نمی‌بیند.

وی که دست و پاگیرترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران اعمال کرده و حتی در شرایط شیوع کرونا نیز حاضر به چشم‌پوشی از آنها نیست؛ مدعی شد: اینکه اروپایی‌ها در حال ارسال کالاهای پزشکی به ایران هستند؛ او را آزرده‌خاطر نمی‌کند.

این در حالی است که کمی پیشتر نیز مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا بار دیگر در اظهاراتی عوام‌فریبانه و در حالی که اغلب کارشناسان خواستار لغو تحریم‌های ضدایرانی در شرایطی هستند که این کشور با کرونا دست و پنجه نرم می‌کند؛ مدعی شد: تحریم‌ها مانع از ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران نمی‌شود.

وی همچنین بار دیگر ژست کمک به ایران را به خود گرفت و مدعی شد: از همان روز نخست شیوع کرونا در ایران، به آنها پیشنهاد کمک بشردوستانه دادیم.

ادعاهای بی‌اساس ترامپ و وزیر خارجه دولت واشنگتن در حالی مطرح می‌شود که از آغاز همه‌گیری کووید ۱۹، کشورهایی نظیر چین، روسیه و پاکستان به دفعات، آمریکا را از بابت لجاجت در اعمال تحریم‌های یکجانبه مورد سرزنش قرار داده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 284 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.