زیپ نیوز ایران و ونزوئلا ثابت کردند تحریمهای ترامپ در حال فروپاشی هستند - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، واشنگتن پست در تحلیلی به تلاش های آمریکا برای براندازی در ایران و ونزوئلا اشاره کرده است.

 در این گزارش آمده است پهلو گرفتن نفتکش های ایرانی در بنادر ونزوئلا زنگ خطر را برای تندروهای حاضر در واشنگتن در خصوص همکاری های نزدیک تهران و کاراکاس و به خطر افتادن امنیت در نیم کره غربی به صدا درآورد. واقعیت امر از آنچه بیان شد برای آمریکا بدتر است و آن اینکه تلاش های آمریکا برای تغییر رژیم از طریق بکار گیری روش هایی همچون فشار حداکثری، تحریم های سنگین و سایر روش های فشار اقتصادی تاثیر اندکی بر رفتارهای این دو حکومت (ایران و ونزوئلا) داشته است.

در ادامه این گزارش با اشاره به بحران اقتصادی موجود در ونزوئلا آمده است: اقدام ایران در ارسال سوخت برای ونزوئلا نشان داد که این دو کشور با وجود مشکل ها می توانند بر اساس منافع مشترک با یکدیگر همکاری اقتصادی داشته باشند. این وضعیت نه تنها نشان از دور زدن تحریم های آمریکا داشت بلکه آنها (ایران و ونزوئلا) در این راه امتیازات دیگری را نیز کسب کردند که یکی از مهمترین موارد آن بحث روابط عمومی و تاثیر بر جامعه بود.

«فیل گانسان» از کارشناسان ارشد گروه بحران های بین المللی می گوید: احساس من این است که حتی اگر آنها این موضوع را در ملا عام جشن نمی گرفتند اغلب مردم از اینکه کمبود سوخت پایان یافته خوشحال شده اند.

در ادامه این گزارش به تاریخچه روابط ایران و ونزوئلا از زمان هوگو چاوز تا کنون اشاره شده و آمده است: اکنون به نظر می رسد سیاست فشار حداکثری ترامپ به اتحاد بیشتر این رابطه منجر شده است. از سوی دیگر وقتی برخی از مقامات دولت فعلی آمریکا در مور د مخالفت با کشورهایی همچون ایران و ونزوئلا صحبت می‌کنند اینطور به نظر می رسد که آنها قصد دارند این کشورها را به جامعه جهانی باز گردانند.

در انتهای گزارش واشنگتن پست آمده است اقدام ایران در اعزام نفتکش به ونزوئلا و تحویل محموله این نفتکش ها به دولت کاراکاس نشان داد که تحریم های ترامپ در حال فروپاشی هستند. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 271 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها