زیپ نیوز ایران از آمریکا انتقام خواهد گرفت - زیپ نیوز

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل – فاطمه محمدی پور: حدود ساعت ۱ بامداد دیروز جمعه دو خودرو که شهید سلیمانی و «ابو مهدی المهندس» را از فرودگاه بغداد به شهر بغداد انتقال می‌دادند مورد اصابت حمله موشکی ایالات متحده امریکا قرار گرفتند و همه سرنشینان آنکه از همراهان و محافظان شهید المهندس و شهید سلیمانی بودند تماماً به شهادت رسیدند.

این اقدام جنایتکارانه ایالات متحده آمریکا واکنش‌های متعددی را در سطح جهان به دنبال داشت. در همین ارتباط، برهم صالح، رئیس جمهور عراق گفت: ما حمله آمریکا را که فرماندهان امنیتی وابسته به نهاد نظامی عراقی را هدف قرار داد را محکوم می‌کنیم و بدون شک اگر حکماً ندای عقل و منطق در پیش نگیرند تبعات امنیتی برای عراق و منطقه به دنبال خواهد داشت.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: قاتلان آمریکایی انشاالله نخواهند توانست که به اهداف جنایت بزرگ خود برسند و همه اهداف حاج قاسم به دست برادران و فرزندان و شاگردانش در امت اسلامی که زیر بار مستکبرین و مستبدان نمی‌رود، محقق خواهد شد.

در همین حال، یک منبع در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که شهادت سردار قاسم سلیمانی ماجراجویی خطرناکی است که به تشدید تنش‌ها در کل منطقه منجر خواهد شد. مسکو ضمن ابراز همدردی با ایران و تسلیت به ملت ایران اعلام کرد که سردار سلیمانی مدافع منافع ملی کشورش بود.

این تنها بخشی کوچک از سیل واکنش‌های متعدد منطقه‌ای و بین المللی به خبر شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی بود. واقعیت آن است که واکنش جهانی به این ترور و محکومیت آن نشانگر خشم جهانی از ماهیت تروریستی ایالات متحده آمریکا است.

مهمترین سوالی که اکنون مطرح می‌شود این است که پاسخ ایران به این حمله تروریستی چیست؟

پروفسور «رابرت اسمیت» استاد روابط بین الملل دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو در پاسخ به این سوال به خبرنگار مهر گفت: بسیاری از آمریکایی‌ها از تشدید پاسخ‌ها بین ایالات متحده و ایران بسیار نگران هستند.

وی افزود: من واقعاً امیدوارم که دو کشور ایران و امریکا به سمت جنگ نروند، اما روابط خصمانه تهران – واشنگتن در پی این حمله قطعاً تشدید خواهد شد و به دنبال آن ما شاهد متشنج شدن اوضاع در خاورمیانه خواهیم بود.

وی یادآور شد: در تیم سیاست خارجی فعلی ایالات متحده امریکا افرادی وجود دارند که مدتهاست خواهان جنگ با ایران هستند تا از این طریق بتوانند به توانایی‌های نظامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای آسیب رسانند. رئیس جمهور ترامپ تاکنون در برابر فشارهای آنها مقاومت کرده است، اما به نظر می‌رسد وی به دلیل استیضاح و انتخابات آینده برای جنگ با ایران مردد و متزلزل است.

اسمیت در خصوص این پیام رهبر انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای که عنوان کردند ایران انتقام سختی خواهد گرفت، گفت: سردار سلیمانی یکی از رهبران مهم نیروهای مسلح ایران بود و من انتظار دارم دولت ایران به دنبال انتقام جویی از امریکا به علت شهادت وی باشد که البته خطر درگیری بزرگ‌تر یعنی جنگ را در پی دارد؛ جنگی که جنگ طلبان در امریکا آرزوی آن را دارند. جنگ چیز خوبی نیست، بنابراین باید امیدوار بود که راهی برای خنثی کردن اوضاع قبل از تشدید پیدا شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 268 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها