زیپ نیوز اوکراین: مسئولیت پرداخت غرامت با ایران است - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه «اوکراین اینفورم» (Ukrinform) به نقل از «یونی ینین» (Yevhenii Yenin) معاون وزارت خارجه اوکراین، مدعی شد که ایران ملزم به جبران خسارت هواپیمای خطوط هوایی اوکراین است که چندی پیش در آسمان این کشور دچار سانحه شد.

ینین در پیامی که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده است، می‌افزاید: طی مذاکرات دوجانبه، طرف ایرانی از آمادگی برای پرداخت غرامت سخن گفت و توافق کردیم که این مسئله در دستور کار نشست آتی گنجانده شود.

البته، این دیپلمات اوکراینی صحت این موضوع را که هواپیمای سانحه‌دیده تحت پوشش شرکت‌های بیمه خارجی بوده است، تائید کرد اما در ادامه ادعای خود افزود: هواپیمای خطوط هوایی اوکراین در یکی از شرکت‌های بیمه اروپایی بیمه شده بود، که آن هم در مقابل خطرات، خود را به واسطه بیمه‌گذاران دیگر بیمه اتکایی کرده بود. در نتیجه، ایران ملزم به جبران خسارت هواپیمای خطوط هوایی اوکراین است، حتی اگر به طور مستقیم این کار را نکند و از طریق سلسله مراتب (درخواست غرامت) از شرکت‌های بیمه مربوطه وارد عمل شود. به هرحال موضوع همچنان درباره همان غرامت است.

این در حالی است که روز گذشته، «غلامرضا سلیمانی» رئیس کل بیمه مرکزی، اعلام کرد: هواپیمای اوکراینی از سوی شرکت‌های بیمه‌ای اروپایی تحت پوشش قرار گرفته و تحت پوشش شرکت‌های ایرانی نیست.

وی افزود: خسارت هواپیمای اوکراینی باید از سوی شرکت‌های بیمه‌ای که تحت پوشش هستند پرداخت شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 334 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها