زیپ نیوز اسپر: ایران تهدید کند، از خودمان دفاع می‌کنیم! - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از این پس، اظهارنظر اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور در خصوص شناورهای نظامی ایران، راهبرد رسمی نیروی دریایی آمریکا خواهد بود یا خیر، مدعی شد: رفتار ایرانی‌ها در روزهای اخیر تحریک‌آمیز و غیرحرفه‌ای بوده و پیام ما به ایران مبنی بر اینکه چنانچه تهدیدی برای رزم‌ناوهای آمریکایی باشد؛ حق دفاع از خود (!) را محفوظ می‌دانیم؛ واضح است.

وی همچنین مدعی شد از توئیت ترامپ علیه شناورهای ایرانی غافلگیر نشده و قرار نیست آمریکا از حق خود چشم‌پوشی کند.

اسپر همچنین در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان انتظار داشت که در آینده در صورت وجود تهدید، به قایق‌های ایران شلیک شود؛ مدعی شد: وارد جزئیات دقیق تاکتیکی نمی‌شوم، اما ایرانی‌ها باید به خوبی هوشیار باشند که ما این رفتار را تحمل نمی‌کنیم. این رفتار غیرحرفه‌ای و تحریک‌آمیز است و کشتی‌های جنگی و ملوان‌های ما را به مخاطره می‌اندازد. پس آنها باید در هر جایی که فعالیت می‌کنند، از رزم‌ناوهای آمریکا دور بمانند.

 گفتنی است رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در پیامی توئیتری در تلاش برای رهائی از موج انتقادات علیه خود در موضوعات مختلف و گرم کردن تنور انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، در پیامی توئیتری مدعی شد: به نیروی دریایی آمریکا دستور داده‌ام هر شناور ایرانی که به کشتی‌های آمریکایی (در خلیج فارس) متعرض شوند را هدف قرار داده و نابود کنند!

ادعای آمریکا مبنی بر حق دفاع از خود در حالی مطرح می‌شود که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پیشتر در پیامی توئیتری با توجه به تقابل شناورهای سپاه با کشتی‌های آمریکایی، یادآوری کرده بود: به نظر نیروی دریایی آمریکا نمی‌تواند مسیر خود را در آب‌های‌مان پیدا کنند؛ شاید دلیلش این باشد که هنوز نامش را درست نفهمیده‌اند. اسم آن خلیج فارس است و از ۲۰۰۰ سال قبل از به وجود آمدن آمریکا با این نام صدا می‌شد. شاید آن‌ها نمی‌دانند ۷۰۰۰ مایل دورتر از وطن خود و در حیاط پشتی‌مان چیکار می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 284 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.