زیپ نیوز از راه‌های دیپلماتیک به دنبال رفع توقیف نفتکش هستیم - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، «کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی، از تداوم تلاش‌های دیپلماتیک برای تضمین آزادی نفتکشی خبر داد که روز یکشنبه از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های زیست‌محیطی، در تنگه هزمز توقیف شد.

وی افزود: پیگیری اولیه این موضوع از روز دوشنبه آغاز شد حال آنکه وزارت خارجه کره جنوبی هم در تهران و هم در سئول مشغول صحبت با دیپلمات‌ها برای حل این مسئله است.

کانگ ادامه داد: سعی کردیم از راه ارتباط گرفتن با سفارت ایران در سئول و همچنین به طور متقابل، سفارت کره در تهران، بفهمیم چه اتفاقی افتاده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ماجرای نفتکش با مسئله توقیف دارایی‌های ایران در کره جنوبی به دلیل تحریم‌های آمریکا ارتباطی دارد؛ افزود: در حال حاضر سلامت خدمه کشتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این در حالی است که برخی رسانه ‏ها به گمانه‏ زنی درباره احتمال لغو سفر هفته آتی معاون وزارت خارجه کره جنوبی به تهران برای بحث پیرامون ۷ میلیارد دارایی توقیف شده ایران، روی آورده‎اند.

شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل  ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی است و در حال حاضر در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفته تا پرونده آن برای طی مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی ایران شود.

به گفته سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، این کشور هم مانند سایرین نسبت به تخلفات مشابه و به ویژه آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد لذا در چارچوب قوانین با موضوع برخورد کرده است.

وی همچنین گفت: این اتفاق مورد استثنایی نبوده و در موارد مشابه قبلی در ایران و آبهای سایر کشورها رخ داده و امری عادی بوده و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 231 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها