زیپ نیوز اذعان رسانه های صهیونیستی به موفقیت پرتاب ماهواره «نور۱» - زیپ نیوز

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در قالب اذعان به موفقیت پرتاب ماهواره نور به فضا، این اقدام جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد رسانه‌های صهیونیستی نیز اگر چه تفسیرهای متفاوتی داشتند اما ناگزیر به پذیرش این دستاورد بزرگ شدند. این در حالی است که در عین حال سیاست اعتبارزدایی از این موفقیت در دستور کار رسانه‌ای آنان نیز قرار داشت.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در پایگاه اطلاع رسانی خود نوشت: بعد از چهار تلاش طی چند سال اخیر، ظاهراً ایرانی‌ها موفق شدند ماهواره خود را در مدار زمین قرار دهند.

این شبکه عبری زبان در گزارش مفصلی که به قلم «ایهود یعاری» و «بارون اشنایدر» تهیه شده ادعا کرد، هدف ماهواره‌ای که امروز چهارشنبه به فضا پرتاب شده جمع آوری اطلاعات و اصطلاحاً جاسوسی است.!

در ادامه گزارش آمده است: اطلاعاتی که در مورد این ماهواره به دست آورده‌ایم آن است که ماهواره نور با موفقیت در مدار خود قرار گرفته است این در حالی است که پیش از این ایران طی چند سال اخیر در تلاش‌هایش در انجام این مهم ناموفق بوده است.

به اعتقاد نویسنده این گزارش، و ویژگی اصلی این اقدامات پدیدار شدن توانمندی موشک‌های دو مرحله‌ای ایران است که در حال حاضر برای پرتاب این ماهواره‌ها به کار می‌رود.

به اعتقاد کارشناسان اسرائیلی بعد از آنکه موشک ماهواره بر سیمرغ نتوانست به موفقیتی در این زمینه نایل شود ایران به دنبال جایگزین‌هایی برای این موشک بر آمده و موشک جایگزین توانست موفق عمل کند.

پایگاه اطلاع رسانی یسرائیل هیوم هم در واکنش به پرتاب موفقیت آمیز انجام گرفته نوشت: بر عکس تمامی پرتاب‌های سابق هیچ طرف خارجی از انجام این اقدام مطلع نشد و حتی سازمان‌های اطلاعاتی هم از این اقدام بی اطلاع بودند.

در ادامه گزارش آمده است: رصدهای انجام گرفته هیچ نوع فعالیت غیر عادی در مرکز فضائی امام خمینی (ره) را به ثبت نرسانده است.

به نوشته این روزنامه که ارگان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود پرتاب ماهواره به فضا از سوی ایران چالش جدیدی را در مقابل ایالات متحده ایجاد می‌کند بخصوص که واشنگتن برنامه فضائی ایران را بخشی از برنامه موشک‌های بالستیک این کشور محسوب می‌کند.

یدیعوت احارونت نیز در گزارشی خبر خود را با استناد به گزارش خبرگزاری مهر تنظیم کرده و نوشت: خبرگزاری مهر اعلام کرد، ماهواره نور۱ توسط موشک ماهواره بر قاصد به فضا پرتاب شده است. موشک و ماهواره ساخت ایران بوده و امروز صبح همزمان با ۲۲ آوریل سالگرد تاسیس سپاه به فضا پرتاب شد.

این روزنامه عبری زبان هم برای کم رنگ کردن این موفقیت تلاش کرد تا مسئله ناموفق بودن چند پرتاب سابق را مطرح و در عین حال به مخالفت دولت آمریکا با برنامه‌های فضائی جمهوری اسلامی بپردازد.

واللا دیگر رسانی پر مخاطب رژیم صهیونیستی نیز در تحلیلی ادعا کرد: پرتاب ماهواره نور در سایه تنش جدیدی است که بین تهران و واشنگتن در رابطه با توافق هسته‌ای و نیز ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه انجام می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 349 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها