زیپ نیوز آژانس امروز درباره ایران گزارش می‌دهد - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است امروز جمعه گزارشی را درباره ایران منتشر کند.

علاوه بر آن گزارش پادمانی آژانس نیز برای سومین بار به همراه این گزارش منتشر می‌شود.

گفته می‌شود مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (جمعه) به وقت محلی تازه‌ترین گزارش خود درباره ایران را منتشر و در اختیار ۳۵ عضو شورای حکام قرار می‌دهد.

این گزارش در حالی منتشر خواهد شد که مدیر کل آژانس اخیراً به ایران سفر کرده و در روزهای گذشته نیز کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل جلسه داده بود.

نشست کمیسیون مشترک برجام که در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ در وین برگزار شد، عملاً دست آمریکا را در اعمال محدودیت‌های جدید خالی گذاشته و این کشور را در اعمال محدودیت‌های بیشتر ناکام خواهد گذاشت.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز تأکید کرده که این نشست، در شرایط خاص ناشی از تحولات در شورای امنیت پیرامون برجام و اقدام غیرموجه و غیرقانونی آمریکا برگزار شده و از این رو، محور اصلی مباحث کمیسیون، بر ضرورت یکپارچگی و انسجام علیه اقدام آمریکا متمرکز بوده است.

در متن بیانیه پایانی نشست کمیسیون برجام و در بند ۳ آن آمده است که در پرتو مباحث مطروحه اخیر در شورای امنیت ملل متحد در نیویورک در خصوص تلاش برای بازگرداندن تحریم‌های ملل متحد که قبلاً لغو شده‌اند، اعضا تاکید دوباره کردند که آمریکا در تاریخ ۸ می ۲۰۱۸ میلادی به صورت یکجانبه، توقف مشارکت خود در برجام را اعلام کرد و از آن پس، در هیچیک از فعالیت‌های مرتبط با برجام مشارکت نخواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 280 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.