زیپ نیوز آشنایی با شرایط خرید بلیط هواپیما مشهد - زیپ نیوز

پرواز هواپیما به مشهد

به نقل از فارس، مشهد با ۳۵۱ کیلومترمربع، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است و مقصدی تفریحی، گردشی و بیزنسی محسوب می‌شود. این شهر سالانه پذیرای بیش از ۲۷میلیون مسافر از سرتاسر ایران است. البته قصد و هدف هر شخص از سفر به مشهد متفاوت است و این کاملاً به مسافری که می‌خواهد به مشهد مقدس سفر کند، بستگی دارد. با این حال همه می‌دانیم که پرواز، بهترین گزینه برای سفر به مشهد است و اولین چیزی که در زمان انتخاب هواپیما به میان می‌آید، قیمت بلیط هواپیما مشهد است. در این نوشته می‌خواهیم درباره قیمت، بهترین زمان خرید بلیط ارزان و شرایط خرید بلیط هواپیما مشهد صحبت کنیم و شما را با نحوه خرید بلیط هواپیما مشهد آشناتر کنیم تا سفر به پایتخت معنوی و دیدار با امام رضا(ع) آسان‌تر شود. در ادامه بحث را با معرفی مفاهیمی چون بلیط چارتر مشهد و بلیط لحظه ‌آخری و بلیط سیستمی مشهد و نیز خرید آنلاین بلیط هواپیما به ادامه می‌دهیم.

قیمت بلیط هواپیما مشهد

همه ما در کنار کیفیت پرواز، به دنبال مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما هستیم تا نه‌تنها در دخل و خرج خود صرفه‌جویی کنیم، بلکه از امکانات مناسبی هم بهره‌مند شویم. در طول روز پروازهای بسیاری با ساعت پروازی و قیمت متنوع به مقصد مشهد تعریف می‌شود. بلیط پرواز ‌مشهد دارای اختلاف قیمت‌ بسیاری با دیگر بلیط‌ها است. منبع این اختلاف قیمت‌ها، بازه زمانی سفر به مشهد، نوع بلیط اکونومی یا بیزنسی، کلاس نرخی بلیط و همین طور نوع پرواز چارتر یا سیستمی است. پس شما باید قبل از سفر با توجه به برنامه سفر و توقع خودتان از کیفیت سفر نوع بلیط، قیمت بلیط هواپیما مشهد و خدماتی که می‌خواهید در طول مسیر دریافت کنید را مشخص کنید تا با رضایت خاطر از قیمت بلیط، اقدام به خرید بلیط هواپیما مشهد کنید و از سفر پیش‌روی خود لذت ببرید.

حتماً شما هم با ما هم‌نظرید که همیشه، ارزانترین بلیط هواپیما مشهد، نمی‌تواند بهترین بلیط هواپیما مشهد باشد.

بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما مشهد

کمتر مسافری امروزه پیدا می‌‌شود که بلیط گران قیمت هواپیما را به بلیط ارزان‌تر آن ترجیح بدهد؛ اما این موضوع هم کمتر شنیده شده است که چه زمانی می‌توان بلیط ارزان هواپیما را خرید. اگر می‌خواهید بدانید که بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما مشهد، چه زمانی است باید بگوییم که این موضوع به هدف شخص از سفر به قلب زیارتی ایران، یعنی مشهد، برمی‌گردد.

برای خرید بلیط ارزان هواپیما مشهد باید حواستان به بازه زمانی سفر باشد. مشهد شهری پرتردد و شلوغ است که در ایامی مانند شهادت و ولادت امام هشتم، تجربه میزبانی از میلیون‌ها مسافر را دارد. این بدان معناست که خرید بلیط ارزان مشهد در این ایام کاری تقریباً غیرممکن است. تعطیلات نوروز و تابستان هم فرقی با ایام مناسبتی ندارد؛ اما اگر می‌خواهید در روزهای ارزان و خوش آب و هوا به شهر مشهد سفر کنید، فصل بهار و پاییز و نیز ایام خارج از مناسبات و تعطیلات رسمی را برای سفر به مشهد انتخاب کنید. جالب است که بدانید حتی هزینه اقامت و کلیه خدمات گردشگری در این بازه زمانی بسیار مناسب خواهد بود.

مسیرهای پرتردد پرواز مشهد

بلیط هواپیما تهران مشهد

می‌خواهیم به شما پرتردد‌ترین مسیر‌ هوایی ایران، یعنی مسیر هوایی تهران مشهد را معرفی کنیم. فاصله تهران تا مشهد با هواپیما ۷۵۳ کیلومتر است و مدت زمان پرواز تهران تا مشهد حدوداً ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. شاید بپرسید بهترین زمان برای سفر به مشهد از تهران چه ماه‌هایی است. در جواب باید بگوییم اسفند، اردیبهشت، خرداد و مهر بهترین ماه‌ها برای سفر به مشهد است. در این فصل‌ها شما می‌توانید از تجربه سفری ارزان قیمت در کنار هوای دلپذیر مشهد لذت ببرید. در تعیین قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد عواملی چون ایرلاین انتخابی، تاریخ حرکت، ساعت حرکت و ورود، کلاس پرواز، قوانین حمل بار، نوع هواپیما و… مؤثر است. برای پروازهای تهران مشهد انواع بلیط چارتر، سیستمی و لحظه آخری تعریف می‌شود.

بلیط هواپیما اصفهان مشهد

اگر می‌خواهید از نصف جهان به پایتخت معنوی ایران سفر کنید باید به‌طور متوسط یک‌ونیم ساعت در راه باشید. فاصله اصفهان تا مشهد با هواپیما حدوداً ۷۲۰ کیلومتر است. در ایام تعطیلات مانند سه ماه تعطیلات مدارس و تعطیلات نوروز و همچنین در ماه‌های محرم و صفر تقاضای خرید بلیط هواپیما اصفهان مشهد بیشتر از سایر مواقع سال است و این دلیلی است که قیمت بلیط هم افزایش می‌یابد. بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما اصفهان مشهد در فصل زمستان و ایام کم‌سفر است. از نکاتی که برای سفر به مشهد باید همیشه مدنظرتان قرار دهید، زمان سفر است.

بلیط هواپیما بندرعباس مشهد

بندر گمبرون یا همان بندرعباس دوست‌داشتنی خودمان با فاصله پروازی ۱۰۶۱ کیلومتر تا مشهد از پرطرفدارترین مسیرهای هوایی ایران است. برای اینکه بتوانید از بندرعباس به مشهد مقدس برسید باید مدت زمانی حدود ۲ ساعت در راه باشید؛ اما سؤالی که پیش می‌آید این است که بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما بندرعباس مشهد چه زمانی است؟ در جواب باید بگوییم که دو ماه محرم و صفر و روز‌های تعطیل سال از جمله نوروز و تعطیلات تابستانه مدارس از بهترین زمان‌های خرید بلیط ارزان بندرعباس مشهد است.

بلیط هواپیما شیراز مشهد

بلیط هواپیما شیراز مشهد از محبوب‌ترین بلیط‌ها به مقصد مشهد است که شما را از شهر بهارنارنج به زیارتگاه امام هشتم می‌رساند. فاصله هوایی شیراز تا مشهد حدوداً ۹۹۳ کیلومتر است و پرواز شیراز مشهد حدوداً یک‌ونیم تا ۲ ساعت طول خواهد کشید. نرخ بلیط شیراز مشهد، بیشتر تحت تأثیر مناسبت‌های مذهبی است. از طرفی فصل بهار و پاییز بهترین فصل‌ها برای سفر به مشهد است؛ زیرا هم از لحاظ آب وهوایی و هم از نظر کاهش مسافر می‌تواند رضایتتان را جلب کند. در این فصول، سعی کنید بازه زمانی را برای سفر انتخاب کنید که حداقل یک روز آن مقارن با یک مناسبت مذهبی، مانند ولادت ائمه اطهار باشد تا فیض فضای معنوی حرم را ببرید.

بلیط هواپیما کیش مشهد

اگر شما هم می‌خواهید از نگین خلیج فارس به پایتخت معنوی ایران به سریع‌ترین شکل ممکن سفر کنید، بلیط هواپیما کیش مشهد بهترین انتخاب شماست. فاصله هوایی کیش تا مشهد حدوداً ۱۲۰۳ کیلومتر است و مدت زمان پرواز کیش به مشهد حدوداً ۲ ساعت است. قیمت بلیط کیش مشهد بیشتر به نزدیک‌بودن به ایام تعطیلاتی بستگی دارد که مسافران بیشتری از مشهد به کیش سفر می‌کنند و حالا در مسیر برگشت هستند. در اوج تابستان احتمال دارد که بتوانید بلیط کیش مشهد را از دیگر مواقع سال ارزان‌تر بخرید  ولی باید توجه داشته باشید که در تابستان بلیط هواپیما به مقصد کیش با بیشترین قیمت به فروش می‌رسد.

انواع بلیط هواپیما مشهد

عکس از انواع بلیط هواپیما مشهد

بلیط چارتر مشهد

بیاید ابتدا با معنی لغت چارتر بیشتر آشنا شویم. چارتر به معنای کرایه کردن یا همان اجاره کردن است. چارتر هواپیما به دو صورت چارتر کامل (full charter) و همچنین چارتر صندلی (seat charter) در مسیرهای هواپیمایی وجود. بلیط چارتر مشهد زمانی به وجود می‌آید که یک یا چند آژانس مسافرتی (مانند آژانس هواپیمایی ره بال آسمان) بلیط‌های یک مسیر پروازی را پیش‌خرید کرده باشند و روی این بلیط‌ها قیمت‌گذاری کنند. این بلیط‌ها دارای نوسان قیمت هستند و این بدین معناست که در زمان اوج مسافر به احتمال زیاد قیمت آن بالا رفته و در زمان کاهش مسافر، قیمت آن کاهش می‌یابد. دقت کنید که برای بسیار از مسیرها بلیط چارتر مشهد یافت نمی‌شود ولی در مسیرهای پر تردد، به سادگی می‌توان اقدام به رزرو بلیط چارتر مشهد کرد.

بلیط سیستمی مشهد

فروش بلیط سیستمی مشهد توسط شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) برنامه‌ریزی می‌شوند و به‌صورت مستقیم آن‌ها را قیمت‌گذاری می‌کنند. فروش این بلیط‌ها به عهده ایرلاین‌ها و آژانس‌های هواپیمایی است. برنامه پروازی بلیط‌ های سیستمی از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و معمولاً نوسان قیمت کمتری در این نوع بلیط‌ها مشاهده می‌شود. با نزدیک‌شدن به زمان پرواز، قیمت پرواز سیستمی افزایش می‌یابد؛ درنتیجه بهتر است از چند روز قبل از پرواز اقدام به خرید بلیط کنید تا مشمول افزایش قیمت نشوید.

بلیط لحظه آخری مشهد

در زمان های کم‌مسافر، چارترکننده و ایرلاین برای گرفتن جلوی ضرر، بلیط‌های به فروش نرفته روز جاری را به‌صورت لحظه آخری در می‌آورند تا راحت‌تر بفروشند، به این صورت بلیط لحظه آخری معنا می‌گیرد. اگر کمتر از ۲۴ ساعت تا پرواز باقی مانده باشد، برای اینکه هیچ صندلی خالی نماند، معمولاً قیمت بلیط‌ها به ارزان‌ترین حالت ممکن می‌رسد؛ اما در نظر داشته باشید که اگر تعداد متقاضی خرید بلیط هوپیما مشهد زیاد باشد،‌ با نزدیک‌شدن به ساعت پرواز، امکان بالارفتن قیمت بسیار زیاد است.

بلیط ارزان مشهد

باید در نظر داشته باشید که برای خرید بلیط ارزان قیمت مشهد، در کنار بازه زمانی سفر،‌ باید به عواملی چون کلاس پروازی نیز توجه کرد. نباید انتظار داشت که بلیط ارزان مشهد را در کلاس‌های بیزنسی پیدا کنید؛ اما دور از انتظار نیست که گاهی با اختلاف قیمت بسیار ناچیزی بتوانید بلیط بیزینسی مشهد را جایگزین بلیط اکونومی آن کنید. پس باید قبل از اقدام به خرید بلیط ارزان به نوع بلیط و کلاس پروازی آن توجه داشته باشید و همچنین دقت کنید خرید ارزان تر بلیط هواپیما مشهد در ساعت و یا روز خاص موجب افزایش قیمت اقامت در مشهد نشود.

خرید آنلاین بلیط هواپیما مشهد

خرید بلیط به‌صورت حضوری مشکلاتی از جمله جابه‌جایی در سطح شهر، ترافیک‌های آزاردهنده، انتظار در صف خرید بلیط و… را با خود به همراه دارد؛ اما امروزه فروش اینترنتی بلیط هواپیما کار را برای مسافران بسیار آسان‌تر کرده است. با رزرو آنلاین بلیط هواپیما مشهد علاوه بر صرفه‌جویی در زمان خود، می‌توانید از کد‌های تخفیف هم استفاده کنید. همچنین به‌راحتی می‌توانید قیمت انواع بلیط و امکاناتی که در هر پرواز نصیبتان می‌شود را با هم مقایسه کنید و با خیال آسوده بهترین انتخاب را برای خود و همسفرانتان داشته باشید.

از دیگر مزایای خرید آنلاین بلیط پرواز مشهد آن است که می‌توانید از امکاناتی مانند کنسلی بلیط و استرداد وجه آنلاین، امکان رزرو هتل به‌صورت اینترنتی در مشهد و همچنین پشتیبانی ۲۴ساعته تا لحظه پرواز نیز بهره‌مند شوید.

فرودگاه بین‌ المللی شهید هاشمی نژاد مشهد

عکس از فرودگاه هاشمی نژاد مشهد

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در زمینی به مساحت ۵۴۰ هکتار در جنوب شرقی شهر مشهد و در سال ۱۳۳۰ ساخته شده است. این فرودگاه دو باند موازی دارد که ظرفیت پذیرش کلیه هواپیما‌ها تا رده بوئیینگ ۷۴۷ را در خود جای داده است. فرودگاه شهید هاشمی نژاد در حال حاضر دو ترمینال دارد که یکی برای پروازهای داخلی و دیگری برای پروازهای خارجی استفاده می‌شود. این فرودگاه از نظر تردد به عنوان دومین فرودگاه پر رفت و آمد ایران بعد از فرودگاه امام خمینی(ره) در تهران شناخته می‌شود. فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد نیز رتبه اول از نظر تعداد پروازهای ورودی و خروجی روزانه در ایران را به خود اختصاص داده است. همچنین پارکینگ طبقاتی با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ خودرو و دسترسی به خط یک متروی مشهد نیز از دیگر خدمات و امکاناتی است که برای مسافران مشهد در نظر گرفته شده است.

اگر مسافر یکی از پروازهای مشهد هستید، بدانید که در ترمینال شماره یک شهید هاشمی نژاد تمام پروازهای داخلی از/ به مشهد و در ترمینال شماره دو تمام پروازهای خارجی از/ به مشهد انجام می‌گیرد.

سخن آخر

اگر با خواندن این نوشته، تصمیم خود را برای سفر به مشهد تماشایی گرفته‌اید، حتماً می‌دانید که با خرید بلیط هواپیما مشهد شما هم می‌توانید یکی از آن ۲۷میلیون مسافر سالانه این شهر باشید. کافی است یک بازه زمانی خوش‌آب‌وهوا را برای سفرتان انتخاب کنید تا در کنار زیارت،‌ از طبیعت چشم‌نواز و جاهای دیدنی مشهد نیز بازدید کنید. برای خرید بلیط هواپیما مشهد وارد سایت ره بال آسمان (https://rahbal.com) شوید و به چند کلیک به لیست قیمت پرواز های مشهد دسترسی خواهید داشت. همچنین از اپلیکیشن ره بال آسمان نیز می‌توانید استفاده کنید. راستی جاهای دیدنی مشهد را می‌شناسید؟ برایمان از تجارب سفرتان به مشهد کامنت بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 334 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 17 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها