زیپ نیوز کرونا در ایران مهار نشود؛ در آمریکا هم نمی‌شود - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشنال این ترست، «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی می‌گوید واشنگتن با تداوم سیاست‌هایش در قبال ایران، در قربانی شدن مردم این کشور به وسیله ویروس کرونا سهیم است.

وی تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا مانع از انتقال تجهیزات و اقلام دارویی به ایران می‌شود و به این ترتیب سیاست‌های واشنگتن که مغایر با منافع ملی آمریکا نیز هست، سهمی در تشدید بحران کرونا و شیوع گسترده آن در ایران خواهد داشت.

مورفی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: به خاطر داشته باشید که اگر کرونا را آنجا (ایران) شکست ندهیم، اینجا (در آمریکا) نیز قادر به شکست آن نخواهیم بود چرا که این ویروس حد و مرز نمی‌شناسد.

وی همچنین تنها محصول کارزار فشار حداکثری علیه ایران را، رفتار متقابل این کشور در سطح منطقه و عقب‌نشینی از تعهدات هسته‌ای عنوان کرد که هیچکدام به نفع منافع آمریکا نیست.

گفتنی است آمریکا به رغم اصرار کشورهایی نظیر چین، روسیه و پاکستان به رفع تحریم‌های ضد ایرانی در بحبوحه مبارزه با کرونا، نه تنها به کارزار فشار حداکثری علیه این کشور ادامه می‌دهد؛ بلکه به اعمال فشار به صندوق بین‌المللی پول برای عدم موافقت با درخواست وام ایران نیز روی آورده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 272 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.