زیپ نیوز وزارت خارجه آلمان از فعالیت هسته ای ایران ابراز نگرانی کرد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک مقام وزارت خارجه آلمان که نخواست نامش فاش شود، در واکنش به گزارش آژانس انرژی اتمی در خصوص فعالیت‌های مربوط به غنی سازی اورانیوم ایران در بخش زیر زمینی سایت هسته‌ای نطنز، اعلام کرد که مقامات کشورش به شدت نگران فعالیت هسته‌ای ایران هستند.

وی همچنین بدون اشاره به نقض تعهدات هسته‌ای اروپا در برابر ایران، مدعی شد که رفتارهای ایران در خصوص ادامه روند غنی سازی و نقض برجام، غیر سازنده بوده و در تناقض با تلاش‌های طرف‌های اروپایی برجام برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است.

لازم به ذکر است این اظهارات مقام آلمانی مذکور، در پی اظهارات «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه مطرح شد که ایران و آمریکا و همه طرف‌ها را به خویشتنداری در خصوص برجام دعوت کرد.

ریابکوف همچنین روز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا باید گام‌های عملی برای احیای برجام بردارد.

معاون وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: معتقدیم که طرف آمریکایی لازم است گام‌های عملی در مسیر بهبودی این وضعیت (برجام) بردارد. باید به مساله لغو تحریم‌ها در مورد ایران تحرک بخشید. در این مورد به تحرک مشخصی نیاز است.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر فقط شاهد گسترش فهرست تحریم‌ها در خصوص ایران هستیم. سیاست ایران برای کاهش تدریجی اجرای تعهدات داوطلبانه خود در چارچوب برجام، ادامه دارد و ابعاد فعالیت‌های هسته‌ای این کشور افزایش می‌یابد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 288 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.