زیپ نیوز ماکرون خواستار پاییندی ایران به تعهدات هسته ‎ای است! - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، کاخ الیزه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد امانوئل ماکرون رئیس‎جمهوری فرانسه در تماس تلفنی اخیر با حسن روحانی همتای ایرانی از این کشور خواسته به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام پایبند باشد.

این بیانیه مدعی است که ماکرون از طرف ایرانی خواسته از اتخاذ اقدامات جدیدی که مغایر با برجام است پرهیز کرده و در کاهش تنش‌های منطقه‌ای سهیم باشد.

گفتنی است در بخشی از این تماس که عصر دوشنبه برگزار شد، روحانی گام‌های اولیه در راستای برقراری ساز و کار اینستکس را مثبت ولی ناکافی برشمرد و گفت: این مسیر نباید تنها منحصر به کالاهای پزشکی و غذایی باشد و باید بتوانیم از آن برای تأمین تمامی نیازمندی‌های کشورمان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که همه تحریم‌ها برداشته شود آماده‌ایم به تعهدات خود در زمینه هسته‌ای بازگردیم، گفت: رفع تحریم‌ها و عمل به تعهدات از سوی اروپا یک ضرورت است و در شرایط خاص امروز اهمیتی مضاعف یافته است.

این بیانیه همچنین از اعلام همبستگی ماکرون با مردم ایران در مواجهه با کووید ۱۹ خبر داده و می‌افزاید: ماکرون با اشاره به ارسال تجهیزات پزشکی اهدایی فرانسه و اتحادیه اروپا، از آمادگی برای تداوم کمک‌های بشردوستانه به ایران سخن گفت.

این در حالی است که ایران به واسطه بدعهدی آمریکا در عمل به برجام، تحت تحریم‌های اقتصادی یکجانبه از سوی دولت واشنگتن است با آنکه ادعا می‌شود ذیل تحریم، ارسال دارو تجهیزات پزشکی بلامانع است، عملاً به دلیل سد کردن راه مبادلات مالی، چنین داد و ستدی امکان‎پذیر نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 272 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها