زیپ نیوز شناورهای ایران به ناوهای جنگی آمریکا نزدیک شدند - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه گاردین، «فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا» (شاخه دریایی سنتکام) روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای مدعی شد که یازده فروند شناور نظامی ایران بطور خطرناکی به شش فروند ناو جنگی آمریکا در خلیج فارس نزدیک شده و به انجام حرکات نا امن و تحریک آمیز مبادرت کرده اند.

در این بیانیه ادعا می‌شود که «شناورهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بارها با فاصله‌ای بسیار نزدیک و با سرعت بالا از نزدیکی دماغه و همچنین قسمت انتهایی ناوهای آمریکایی عبور کردند». در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است که «شناورهای ایران با فاصله‌ای حدوداً ۹۰ متری از نزدیکی دو فروند ناو آمریکایی عبور کردند».

آمریکایی‌ها مدعی شدند که بارها به شناورهای ایرانی اخطار داده‌اند، اما ملوانان ایرانی پس از یکساعت به این تماسهای رادیویی پاسخ داده و از محل دور شدند.

شاخه دریایی سنتکام در بیانیه خود با ادعای اینکه این اقدامات ایران ناقض کنوانسیون‌های دریایی و حقوق بین الملل است، مدعی شد که «اقدامات خطرناک و تحریک آمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطر خطای محاسباتی و برخورد را افزایش می دهد».

گفتنی است که تصاویر و ویدئوهای انتشار یافته توسط ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نشان می‌دهد که چندین قایق کوچک با حرکت سریع و انداختن رد حرکت خود بر روی آب، ناوهای آمریکا را چندین بار دور زده و سپس دور شده اند.

نیروی دریایی آمریکا این عملیات را «رویکردی خطرناک و ایذایی» خواند.

تصویر تزئینی خبر یکی از تصاویری است که شاخه دریایی سنتکام از این مواجهه ادعایی منتشر کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 256 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها