زیپ نیوز ایران به زیاده خواهی آمریکا اعتنا نخواهد کرد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، «اسکات ریتر» افسر سابق اطلاعات نیروی دریایی آمریکا با انتشار مطلبی در خصوص برجام نوشت که ایران به تقاضاهای غیر واقع بینانه و بی دلیل دولت بایدن برای مذاکره مجدد به عنوان پیش شرطی برای پیوستن مجدد آمریکا به برجام اهمیت نخواهد داد و این رئیس جمهوری آمریکا است که باید موضعی منعطف و عملگرایانه از خود نشان دهد.

وی همچنین در بخش دیگری از یادداشت خود، عوامل بیرونی دولت بایدن را یکی از دلایل مطرح کردن خواسته‌های غیر واقع بینانه در خصوص برجام توصیف کرده که به گفته ریتر، سناتور «باب منندز»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا یکی از این موانع است. منندز علیرغم عضویت در حزب دمکرات، همواره یکی از مخالفین توافق محدود با ایران بوده و همچنان با بازگشت به برجام مخالف است.

ریتر معتقد است ترس منندز ناشی از عدم اعتماد به ایران بوده و از سوی دیگر نیز معتقد است در صورت پیوستن دولت آمریکا به برجام، وی و همکارانش احاطه و توانایی اعمال قدرت در خصوص مساله ایران در تعامل با دولت را از دست خواهند داد و وی خواستار چنین چیزی نیست.

لذا منندز خواستار توافقی فراتر از برجام با ایران بوده و هدف وی کشتن زمان برای افزایش فشارها برای ایران است تا تهران را به پای میز مذاکره بکشد. به علاوه وی معتقد است توافق فعلی با ایران، به هیچ عنوان فعالیت‌های تهران در زمینه موشک‌های بالستیک و همچنین نقش آفرینی ایران در عراق، لبنان، سوریه و یمن را محدود نخواهد کرد.

به گفته ریتر، به همین دلیل نیز «وندی شرمن» در سخنرانی اخیر خود در خصوص برجام گفت: مایلم به این نکته اشاره کنم که سال ۲۰۲۱ سال ۲۰۱۵ یعنی سالی که توافق در آن انجام شد و یا سال ۲۰۱۶ که شاهد اجرایی شدن آن بودیم نیست. واقعیت این است که زمین بازی عوض شده. ژئوپولیتیک منطقه تغییر کرده و به همین دلیل راه پیش رو نیز باید تغییر کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 291 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها