زیپ نیوز ایران به حمایت از متحدان ادامه می‌دهد/ با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، فایننشال تایمز گفتگویی را با سردار «حسین دهقان» وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتشر کرده است.

سردار دهقان در گفتگو با این رسانه انگلیسی در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های آمریکا، مشکلات اقتصادی ایران و تأثیر آن بر بودجه نظامی ایران گفت که بودجه دفاعی کشور و سازمانهای نظامی ایران کاهش نیافته است.

به گفته سردار دهقان، امروز به مراتب شرایطمان از نظر نظامی نسبت به سه سال پیش که دونالد ترامپ روی کار آمد در همه ابعاد بهتر است و از نظر تجهیزات، پرسنل و سازمانها هم بهتر است و اگر دوباره ترامپ انتخاب شود در پنج سال آینده باز هم بهتر خواهیم شد.

سردار دهقان همچنین در ادامه گفت: «از زمانی که داعش درست شد و ناامنی افزایش یافت ما از همه ظرفیتمان برای سازماندهی، آموزش و مشاوره به متحدانمان استفاده کرده‌ایم.»

وزیر دفاع سابق در این گفتگو همچنین تاکید کرد که ایران از توسعه برنامه موشکی خود و حمایت از متحدان خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و در ادامه افزود: با آمریکا به هیچ وجه مذاکره نمی‌کنیم هرچند که از یک جنگ همه جانبه نیز دوری خواهیم کرد.

سردار دهقان در ادامه مصاحبه همچنین تاکید کرده که سیاستهای ترامپ در نهایت به سود ایران خواهد شد چرا که باعث تقویت احساسات ضدآمریکایی می‌شود و این مساله باعث تقویت نیروهای متحد ایران در منطقه خواهد شد.

به گفته وزیر سابق دفاع ایران، استراتژی ایران برای آنها هزینه دارد، برای ما هم هزینه دارد، اما چه کسی اکنون برنده است؟ امروز ما معتقدیم که نفوذ ما در منطقه علیرغم فشارهای آمریکا افزایش یافته است و ما هرگز متحدان خودمان را در منطقه رها نمی‌کنیم. ما بازیگر نیستیم، ما انقلابی هستیم.

مشاور مقام معظم رهبری درباره کمک ایران به حزب الله نیز گفت: اگر آنها از ما کمک بخواهند ما کمک می‌کنیم.

درباره انتقام ایران از آمریکا در جریان ترور سردار سلیمانی نیز، سردار دهقان گفت: انتقام نهایی در طول زمان اتفاق خواهد افتاد، باهدف بیرون راندن آمریکایی‌ها از منطقه. اما تهران هیچ حمله‌ای علیه آمریکا انجام نمی‌دهد مگر اینکه پاسخ به اقدام آمریکا علیه ایران باشد. همچنین هیچ دلیلی نمی‌بینم به متحدانمان دستور دهیم اقدامی کنند اما آنها را از اقدام نیز منع نمی‌کنیم.

در پایان این گفتگو، سردار دهقان تاکید کرد: ایران به دنبال جنگ با آمریکا نیست اما مذاکره هم بی‌معنی است. واشنگتن فکر می‌کند ما در موضع ضعف هستیم و نیاز به مذاکره داریم. آمریکا می‌خواهد با ما مذاکره کند تا بگوید چرا شما موشک دارید؟ چرا در منطقه هستید؟ و چرا توانایی نظامی دارید؟ درباره اینها چه مذاکره‌ای می‌توانیم بکنیم؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 231 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 20 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.