زیپ نیوز امتناع وزارت خارجه آمریکا از افشای اطلاعات مذاکرات برجامی با چین - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا از امتناع وزارت خارجه این کشور در خصوص ارائه هرگونه اطلاعات در خصوص مذاکره اخیر «راب مالی» نماینده ویژه این وزارتخانه در امور ایران با مقام‌های ارشد حزب کمونیست چین در خصوص برجام امتناع ورزیده است.

بر اساس این گزارش، «ما ژائوشو» وزیر خارجه چین به تازگی گفتگویی تلفنی با راب مالی بنا به درخواست طرف آمریکایی داشته که دو طرف در جریان این گفتگو، تبادل نظر عمیقی در خصوص مساله پرونده هسته‌ای ایران با یکدیگر داشته‌اند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، با این حال وزارت خارجه آمریکا از ارائه هرگونه اطلاعات در خصوص این تماس به اندیشکده «واشنگتن فری بیکن» نزدیک به حزب جمهوریخواه آمریکا امتناع ورزیده و تنها در روز یکشنبه اعلام کرده که راب مالی مراحل نخست رایزنی با کنگره، متحدین آمریکا، شرکای این کشور و دیگران را در خصوص پرونده هسته‌ای ایران آغاز کرده است. اما در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا، هیچ گونه اشاره‌ای به جزئیات این رایزنی‌ها به ویژه مذاکره تلفنی با چین نشده است.

بنا به ادعای فاکس نیوز، روند معمول در خصوص چنین مواردی این است که وزارت خارجه آمریکا کلیات و در برخی موارد جزئیات مذاکرات انجام شده با شرکا و متحدین کشور، به شرطی که آن مذاکره بنا به درخواست طرف آمریکایی انجام شده باشد را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها