زیپ نیوز احتمال بازنگری آمریکا در تحریم های ایران برای مقابله با کرونا - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا احتمال کاهش تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران و سایر کشورها برای مبارزه آنها با همه‌گیری ویروس کرونا را بعید ندانست ولی نشانه قاطعی در این زمینه بروز نداد.

مایک پمپئو در گفتگو با خبرنگاران بار دیگر تاکید کرد که تجهیزات بشردوستانه و پزشکی از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران معاف هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از وزیر خارجه آمریکا پرسیده شد که آیا ممکن است بخواهد موضعش را درباره کاهش تحریم‌ها علیه ایران مورد بازنگری قرار دهد؟ پمپئو در این زمینه اظهار داشت: «ما مرتباً در سیاست های‌مان تجدیدنظر می‌کنیم، لذا پاسخ این است- آیا ما همواره بازنگری می‌کنیم؟ – البته».

او در عین حال مدعی شد که تحریم‌های آمریکا شامل کالاهای بشردوستانه و پزشکی نمی‌شود.

دولت دونالد ترامپ که اردیبهشت سال ۹۷ از توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران موسوم به «برجام» خارج شد، سیاست «فشار حداکثری» را در قبال جمهوری اسلامی در پیش گرفته است.
در همین رابطه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در صفحه توئیتر خود آمریکا را به «ترور درمانی» متهم کرده و ر هفته‌های اخیر و با بالا رفتن آمار قربانیان مبتلا به ویروس کرونا در ایران، رخی از کشورها و شخصیت‌های بین‌المللی خواستار کاهش تحریم‌ها در شرایط فعلی شده اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، میشل باچله، کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل و همچنین چند کشور از جمله چین، روسیه و ونزوئلا خواهان رفع یا دست‌کم کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده‌اند تا تهران بتواند با بحران کرونا مبارزه موثرتری انجام دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 352 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.