زیپ نیوز آمریکا باید تغییر مواضع برجامی خود را در عمل ثابت کند - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، در یک رشته پیام توئیتری، استقبال آمریکا از تشکیل کمیسیون مشترک برجام را که قرار است امروز جمعه به طور مجازی برگزار شود؛ نشانه‌ای دیگر مبنی بر ایجاد تغییرات قابل ملاحظه در مواضع آمریکا تلقی کرد و گفت: در حال حاضر، مهم آن است که این تغییر مواضع در قالب اقداماتی عملی نشان داده شود.

وی در ادامه پیام‌های توئیتری خود افزود: اما شاید قبل از حرکت به سوی مرحله نهایی، توافق در باب گام‌های اولیه و در عین حال محسوس، در راستای ایجاد فضایی به مراتب مقبول‌تر مفید باشد- فضایی که فرایند رسیدن به مقصود را که همان اجرای کامل برجام از سوی همه طرفین است؛ تسریع کند.

به گزارش مهر، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، شامگاه پنج شنبه، گفت: اعلامیه امروز اروپا، گامی مثبت برای حرکت رو به جلو در راستای بازگشت متقابل به اجرای تعهداتی است که به دفعات درباره آن صحبت کرده‌ایم.

قرار است در این نشست که با حضور نمایندگانی از ایران، چین، روسیه، آلمان، فرانسه و انگلیس برگزار می‌شود؛ درباره چشم انداز بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و چگونگی تضمین اجرای کامل و مؤثر توافق از سوی همه طرفین رایزنی شود.

پیشتر وزارت خارجه فرانسه گفته بود با توجه به اینکه ایران به مذاکره مستقیم با آمریکا رضایت نمی‌دهد؛ به دنبال چارچوب‌های جایگزین برای حصول راه حل دیپلماتیک هستیم.

این در حالی است که چندی پیش، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته بود: در حال حاضر، سیگنال‌های دلخوش کننده‌ای از جانب دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وجود دارد مبنی بر اینکه حصول نوعی مصالحه در راستای شکستن بن بست موجود پیرامون برجام و همزمان، آغاز (فرایند) رسیدگی به دیگر دغدغه‌ها، امکان پذیر است.

همه این اظهارات در حالی است که آمریکا تاکنون گام محسوسی برای بازگشت به برجام برنداشته و ایران نیز هشدار داده که یک بار برای همیشه مذاکره کرده و اکنون انتظار دارد که آمریکا با رفع همه تحریم‌های ضد ایرانی اشتباه دولت ترامپ مبنی بر خروج یک جانبه از توافق هسته‌ای را جبران کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 246 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.